Llistes

«Actitud» de Buhos és la cançó més escoltada a les ràdios el mes d'agost

Les primeres posicions del rànquing també les ocupen «La Marina sta morena» de Figa Flawas i «Que chévere» de Mama Dousha

El TOP30 comprèn les cançons en català més escoltades a les ràdios entre el 12 de juliol i el 8 d'agost

| 29/08/2024 a les 17:00h

Buhos
Buhos | Arxiu
L'Associació de Productors i Editors Fonogràfics Catalans (APECAT) impulsa un rànquing mensual amb els trenta temes que més sonen a les emissores catalanes. A través de Bmat, empresa líder en seguiment de ràdios i televisions, es presenta cada mes una llista amb les cançons en català més radiades.

El rànquing d'agost, que abasta del 12 de juliol al 8 d'agost, el lidera “Actitud”, de Buhos amb Fraktal & Mon Dj, que guanya una posició respecte al mes passat. El segueixen un dels temes més sonats d'aquest estiu, "La Marina sta morena", de Figa Flawas, que escala catorze llocs, i “Que chévere”, de Mama Dousha, que després de liderar la llista durant dos mesos ha caigut fins a la tercera posició. El quart lloc l'ocupa “Passen coses”, de Suu, que guanya quatre posicions, i al cinquè s'hi situa “Que vinguis”, de The Tyets, que es manté a la mateixa posició que al juliol.

Al TOP15 només s'han estrenat dues cançons: "Ja dormiré" de La Fúmiga i Figa Flawas, que passa del divuitè al sisè lloc, i la versió d'Iglú, Júlia Blum i Sexenni de "Bicicletes" de Blaumut, que puja dotze llocs fins a situar-se quinzena. La resta de temes s'han mantingut en posicions força similars, com "Ara" de Nil Moliner, "La faràndula" de Sexenni, "Començar a viure" d'Els Catarres, "Tardeo" de Coco o "Jubilar-me" d'Oques Grasses. En canvi, baixen de posició "Dins del meu cap" de Miki Núñez, que cau de la quarta a la vuitena posició, i "Solucions i no probemes" de Figa Flawas, que del tercer graó baixa fins al dotzè.

Entren al TOP30 per primer cop temes com “Miopia”, de Blaumut; el remix d'“Amb_2", d'Adrien Broadway; "Iaia", de Mama Dousha, i "Tiraria enrere", de Miki Núñez. L'artista que ha col·locat més cançons al rànquing aquest mes ha estat Figa Flawas, amb quatre temes (“Solucions i no problemes”, “Solucions i no problemes remix” i “La Marina sta morena”, i “Ja dormiré” amb La Fúmiga), seguit d'Els Catarres, Mama Dousha, Júlia Blum, Flashy Ice Cream, Sexenni, Miki Núñez i The Tyets, amb dos cadascun.

Quant a gènere, les dones i propostes mixtes representen un 27% del total, col·locant 8 cançons al TOP30: “Passen coses” de Suu; "Començar a viure" d'Els Catarres; “Tardeo” de Coco; “Bicicletes”, d'Iglú amb Júlia BlumCloe i Sexenni; “Amor estacional” i “La meva sort” de Ginestà; “(A)gust a agost” de Júlia Blum i "Vull estar amb tu" d'Els Catarres.

Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, actualitat, ràdios, llistes, APECAT, Buhos, Actitud

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.