La preliminar ha començat amb la lleidatana Bru. Amb un estil que es mou entre el pop de butxaca i la cançó d'autor, ha fet gala de les seves cançons intimistes com "Què diries" o "Potser demà". L'actuació ha culminat amb "La nit d'ahir", que va escriure l'endemà de conèixer a la qui després acabaria sent la seva parella, i "Com qui ja no hi és", que parla sobre una relació d'amistat truncada.
Bru a la vuitena preliminar del Sona9 2025 a Lleida Foto: Carles Rodríguez
A continuació, ha estat el torn de la fragatina Júlia Cruz. Amb un estil amarat en la cançó d'autor i la música d'arrel catalana, aragonesa i portuguesa, Cruz ha fet lluir la seva veu acompanyada de dues guitarres clàssiques amb temes com la virtuosa "L'infant" i "El nom més bonic, dedicada al seu germà. L'actuació l'ha clos amb la inèdita "Fred" i "Deixar-me caure", que reflexiona sobre la por d'equivocar-se i ha comptat amb la col·laboració de la mateixa Bru.
Júlia Cruz a la vuitena preliminar del Sona9 2025 a Lleida Foto: Carles Rodríguez
Finalment, ha tancat l'actuació el trio de rock alternatiu lleidatà Ugurabi. Encapçalat per Octavi Rodríguez i amb el suport de Joan Macià (bateria) i Joel Masip (baix), la banda ha mostrat el seu caràcter enèrgic i contundent amb la inicial "Circumstàncies" i "Vull mirar-te". L'equador del concert ha arribat amb "Tan especial", mentre el colofó l'han posat "No sé qui soc" i la senzilla "Cadira", de clara inspiració pop-punk.
Ugurabi a la vuitena preliminar del Sona9 2025 a Lleida Foto: Carles Rodríguez
Les preliminars del Sona9 continuen demà a La Mirona de Salt (20 de juny) i culminarà el dimecres 25 al Teatre Terra i Mar de Palma (Mallorca).















.gif)


