Pel·lícules (K. Industria Cultural, 2012), el segon disc que tot just comencen a defensar als escenaris, és un pas endavant en la línia d’esquivar l’obvietat. Musicalment més complex, sembla desentendre’s de la recerca de tonades i es concentra en els moments. Les cançons tenen revolts inesperats que desemboquen en passatges simfònics. A “La llum s’acaba” sentim: ‘Que fàcil oblidar, deixar-ho tot i treure l’animal’. I l’animal musical surt, pausat, sense estridències però amb una notable potència instrumental. La por, la solitud, el futur, la bellesa, el silenci, l’adéu... A les cançons de Pel·lícules no abunden els referents concrets. És un d’aquells discos ideals per escoltar sencers, preferiblement en solitari, buscant de sintonitzar cada cançó amb un estat d’ànim d’entre el munt de variants emocionals derivades de la fi de l’amor que ens despulla l’ànima. No és un despullament retòric ni efectista. Jou en rebusca els perquès. A “Bellesa assassina” irromp la vulgaritat, a “Cada moviment” el desengany, a “Potser ja és l’hora” la culpa, a “Silenciós i pacient” l’avorriment, a “El teu amant” la gelosia, a “No passa res” la rutina... El repertori temàtic d’aquestes Pel·lícules es focalitza en els canvis motivats per crisis sentimentals.
S’imposa un renaixement, i potser per això Pere Jou comparteix la metamorfosi del seu aspecte físic amb una galeria de fotos d’Alberto Van Stokkum que ja justificaria, si calgués, la supervivència del format CD. Per als qui no el tingueu present, Jou era aquell home jove calb i barbut que semblava una versió afganesa del Professor Bacteri d’Ibáñez. La publicació de Pel·lícules l’ha empès a xollar-se la barba. El gest de Jou recorda el d’aquell futbolista alemany dels setanta conegut com el ‘Kàiser roig’: Paul Breitner. Després de subvencionar els obrers espanyols en vaga, Breitner va accedir a afaitar-se la barba per a un anunci d’una empresa de cosmètics a canvi de rebre 150.000 marcs alemanys. D’això se’n diu fer-se la barba d’or. El disc de Quart Primera recull les imatges del procés descapil·laritzador de Pere Jou a la funda del disc i al dors de les cartes quadrades que contenen les lletres de les dotze cançons. A mon àvia Paula li agradaria més així, desbarbat.