La cobla patafísica de CaboSanRoque

L'Arts Santa Mònica acull una exposició de màquines i instruments del grup

| 04/03/2015 a les 14:59h
Arxivat a: Enderrock
"La cobla patafísica 2015-2001" és una exposició que mostra totes les màquines i instruments que CaboSanRoque ha creat durant els seus 14 anys de trajectòria. La mostra anirà acompanyada de sis concerts amb convidats especials per a l'ocasió.

Maquinofòbia pianolera Foto: Arxiu Enderrock

"La cobla patafísica 2015-2001" és l'exposició que presenta CaboSanRoque a l'Arts Santa Mònica de Barcelona. Es tracta d'una mostra de la seva col·lecció de sons i artefactes sonors, on es dóna un protagonisme absolut a les eines i als collages sonors, i que es podrà visitar del 3 de març al 12 d'abril. 

Des del 2001, quan va néixer el col·lectiu musical format per Laia Torrents i Roger Aixut, aquest no ha parat d'experimentar amb la música, la plàstica i l'espectacle, amb tot d'artefactes que es mostren en aquesta exposició: màquines musicals, instruments que fan soroll i objectes corrents que es tornen únics.

A la mostra es poden visitar dos espais visuals i sonors. El primer, una mostra fotogràfica exhaustiva d'Inga Knöke amb els textos dels escriptors Víctor Nubla i Pablo Martín Sánchez, que descriuen la relació de CaboSanRoque amb la "patafísica: la ciència de l'excepcionalitat, una ciència que abraça l'absurd, la dissonància i la particularitat". El segon, la col·lecció de sons en una instal·lació sonora gegant i integrada per tots els artefactes, que no són pocs: 20 instruments i 30 màquines que formen una col·lecció de sons única al món.

Dins la instal·lació de l'exposició també hi haurà sis concerts únics, amb artistes convidats per a l'ocasió, entre els quals Carles Santos, Pierre Bastien, Pascal Comelade i Truna, que compartiran escenari amb les màquines de l'exposició. L'últim d'aquests concerts serà sense intèrprets, totalment mecànic.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais