10 versions internacionals de "L'estaca"

Músics d'arreu del món canten "L'estaca" en basc, occità, polonès, àrab o alemany

| 14/12/2015 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock, lluís llach, l'estaca, llista
Sabies que "L'estaca" de Lluís Llach és la cançó catalana més versionada? N'hi ha unes 150 adaptacions en diversos estils i llengües. A Enderrock.cat n'hem recollit una petita representació: 10 versions internacionals en basc, occità, polonès, àrab, alemany, grec, castellà, rus, francès i jiddisch. 
 
Portada del senzill original que conté "L'estaca" de Lluís Llach

1) En alemany, “Der Pfahl!”, de Hein & Oss:
 
 
2) En occità, "Lo pal", de Lou Dalfin:
 
 
3) En polonès, “Mury”, de Jean Michel Jarre:



4) En grec, “Tora tora”, de Vasilis Papakonstantinou

  
5) En àrab, “Dima dima”, de Emel Mathlouthi:
 

6) En castellà, “La estaca”, d'Abel García:
 

7) En rus, “Stieni”, d'Arkady Kots:
 

8) En francès, “Le pieu”, de Marc Robine:
 

9) En jiddisch (o judeoalemany), “Der yokh”, de The Klezmatics:



10) En basc, “Agure zaharra”, de Gorka Knörr.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais