Festa major a la plaça del folk

Música d'arrel a la Vila de Gràcia, del 15 al 20 d'agost

| 11/08/2014 a les 13:39h
Arxivat a: Barcelona Sound
Des de fa uns quants estius, el Centre Artesà Tradicionàrius és l'encarregat de programar les propostes musicals que animen la plaça del Sol durant la Festa Major de Gràcia. Enguany hi actuaran Pepet i Marieta, La Màlaga, Canya d'Or, Germà Negre, La Viu-Viu, Carles Belda amb Marc Serrats, Urbàlia Rurana, El Pont d'Arcalís, Les Violiles i Stukat del Bolet.
Germà negre

El cicle de folk i gresca a la plaça del Sol s'obrirà el 15 de juliol amb Pepet i Marieta, i seguirà amb l'elegant rumba catalana dels santsencs La Màlaga (16 de juliol), el variat i eclèctic repertori del grup graller de Reus Canya d'Or (17 de juliol) i el folk pervers dels banyolins Germà Negre (18 de juliol). El 19 de juliol serà el torn d'un parell de parelles: La Viu-Viu, integrada per l'acordionista Cati Plana i el multiinstrumentista Eduard Casals, i Dos Pardalets (que no són altres que Carles Belda a l'acordió i Marc Serrats a la guitarra). El 20 de juliol es reuniran a la plaça dues formacions emblemàtiques del folk als Països Catalans: els pirinencs El Pont d'Arcalís i els valencians Urbàlia Rurana. I el 21 de juliol, el cicle es tancarà amb dues de les joves formacions més destacades de l'actual panorama folk, Les Violiles i Stukat del Bolet, que comparteixen escenari, entusiasme i música ballable sota el nom de Folkestra Addicional.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais