estrenes

«Vull molt», el nou cant optimista i viatger de Marcel Lázara i Júlia Arrey

El tàndem musical llançarà el seu primer disc, 'Pedalant endins', aquest divendres 25 de maig

L'àlbum ha sorgit a partir d'un viatge de dos anys pel nord del Brasil

| 24/05/2018 a les 12:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Marcel Lázara i Júlia Arrey, actualitat, estrenes, Pedalant endins
Marcel Lázara i Júlia Arrey
Marcel Lázara i Júlia Arrey | Jan Riera
Dos anys pel Brasil poden fer néixer un disc. Les bicicletes de Marcel Lázara i Júlia Arrey s'aturen després d'una llarga temporada pedalejant per tal de mostrar el seu debut musical, que arriba en forma de disc. Pedalant endins (Halley Records, 2018) és el nom del primer fill discogràfic de la parella de músics, i n'estrenem una cançó en exclusiva.

"Vull molt" és un tema de celebració a l'imprevisible de la vida, a la il·lusió i les ganes de trepitjar noves terres i "veure florir altres mons". Marcel Lázara i Júlia Arrey combinen el català amb el portuguès en una cançó optimista que ens trasllada al cor del Brasil i als pedals de les seves bicicletes.


El nou àlbum de Marcel Lázara i Júlia Arrey es podrà escoltar íntegrement aquest divendres 25 de maig i segons expliquen, no va néixer amb la intenció de fer-ne un disc, sinó que les melodies i les lletres eren una manera de "gaudir amb les persones amb qui convivíem" i després, amb "pàgines i pàgines de relats, lletres i melodies", en va sortir aquest projecte musical. 

A més, els dos cantants han adoptat un nou instrument, la zabumba, que és un dels màxims representants dels sons característics de la regió nord-est del Brasil. La parella no només ha descobert nous intruments, també s'ha influenciat de les cançons reivindicatives del Movimento Sem Terra o del rock'n'roll de clàssics brasilers com Luciano Barros, a qui van poder conèixer en persona. 

L'excantant de Txarango, que ha passat per centenars d'escenaris, portarà amb Júlia Arrey aquesta nova proposta musical per primer cop al teatre El Cercle de Gràcia el proper 7 de juny en el marc del Guitar BCN.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais