Videoclip

Joan Miquel Oliver posa banda sonora a la destrucció del planeta

Estrenem el videoclip de la cançó "Save the planet", el primer avançament instrumental del disc 'Elektra'

Aquest àlbum tanca la trilogia iniciada amb 'Pegasus' i seguida per 'Atlantis'

Joan Miquel Oliver: «Som talibans de la llei»

| 05/09/2018 a les 12:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Save the planet, videoclip, Joan Miquel Oliver, Elektra, estrena
Joan Miquel Oliver
Joan Miquel Oliver | Tarek Serraj
En la seva tònica galàctica, Joan Miquel Oliver ens presenta nou videoclip i cançó del seu nou disc, Elektra (DiscMedi, 2018), que sortirà el proper 21 de setembre. De moment, el primer avançament de l'artista mallorquí és més una banda sonora per a un clip del seu aliat al disseny i grafisme de l'àlbum (el pintor Albert Pinya) que no una relíquia pop. "Save the planet" és totalment instrumental, continua sonant marciana i omple de textures aquests dibuixos:


Aquest interludi es troba cap al final d'Elektra, el disc que tanca la trilogia iniciada el 2015 amb Pegasus (DiscMedi) i seguida d’Atlantis (DiscMedi, 2017). El seu inseparable Albert Pinya (amb qui ha treballat a les tres darreres referències) va preparar aquestes imatges espacials i Oliver hi va posar la música i el nom de la cançó. Darrere el so i la imatge s'hi amaga la idea de, com diu el músic, "l'escalfament global, al final de la Terra es fon per les agressions exteriors, un planeta que passa calor amb ovnis i tomàquets voladors".

Aquesta electrosamba que ens presenta avui és, "més que un tema ecologista", un intentent de "fer cantar els marcianets a través dels sintetitzadors; aquest tipus de samba sempre em fa pensar en la natura indòmita". El fet que la cançó sigui completament instrumental no vol dir que els següents passos de Joan Miquel Oliver vagin per aquí. Més aviat destapa l'interès de l'artista per la música no figurativa: "Representem l'amor, la tristesa o el que sigui. No, això no va amb jo". Admirador de músics com Frank Zappa o Mike Oldfield, d'ells en valora que "la seva música no explica res en concret, són fidels a la seva naturalesa abstracta".

La primera oportunitat per escoltar els nous temes del solleric serà abans que hagi sortit el disc. A la Setmana del Llibre en Català, el dissabte 8 de setembre l'exmembre d'Antònia Font n'oferirà un petit tast en format acústic, al mateix temps que presentarà el seu llibre més recent, Alexandra Schneider und ihr Casiotone (L’Altra Editorial, 2018). Tot això amenitzat amb una conversa amb el periodista Jordi Nopca.
 

Portada del single. Foto: Albert Pinya


COMENTARIS

Totes

Marí Salom, 05/09/2018 a les 22:22

Fantàstiques noticies galactiques dels destroyer paradisos. Humans. Amb musica tot serà més autèntic.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais