actualitat

Miquel Abras publica dos discos en 24 hores

El músic de la Bisbal d'Empordà sorprèn amb dues referències discogràfiques: 'Punt de no retorn' i 'Punt de partida'

També ha publicat el videoclip «Fills del mar» amb la tècnica de l'stop motion

| 28/09/2018 a les 16:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, la bisbal de l'empordà, pop-rock, discos, videoclip, miquel abras, punt de no retorn, punt de partida
Miquel Abras
Miquel Abras
Punt de no retorn (u98 Music, 2018) i Punt de partida (u98 Music, 2018) són els dos nous discos de Miquel Abras. El músic de la Bisbal d'Empordà ha fet una cosa inèdita fins a la data a casa nostra: ha publicat dos àlbums amb un dia de diferència. L'únic precedent que hi ha és Umpah-Pah, que va publicar dos discos diferents el mateix dia –Bordell (BMG Ariola, 1994) i Triquiñuelas al óleo (BMG Ariola, 1994)–, el 12 de setembre de 1994.

D'entrada, Punt de no retorn és un disc molt rocker, contundent, una faceta que Abras no havia ensenyat mai de manera tan directa als seus treballs. "Tot va sorgir perquè vaig compondre moltes cançons i quan érem al local d'assaig en Toni Molina (bateria) i en Carles Ramió (baix) em van dir que havíem de fer un disc rocker, guitarres amb distorsió a l'estil Foo Fighters, Green Day... canya!", comenta el músic.



Ara bé, també tenia un altre sac de cançons més pausades, acústiques, que tampoc volia guardar al calaix, i aquestes han anat a parar a Punt de partida: "Té un toc més actual. La producció l'ha encapçalat Albert Solà, m'agrada molt el que fa i en aquest disc ha fet una feina brutal. Ell ha gravat tots els instruments, excepte el baix i la veu".  



Si bé les portades i els títols dels àlbums tenen una clara connexió, conceptualment també tenen personalitats diferenciades. Pel que fa a Punt de no retorn, "és un disc molt més fosc i algunes de les cançons parlen del trencament amb Espanya, en què l'1 d'octubre va ser el plat fort". En canvi Punt de partida està més enfocat a una temàtica més sobre la natura, l'amor i la vida.

A totes aquestes novetats s'hi suma el videoclip d'una de les noves cançons, "Fills del mar", realitzat per Olalla Wallin (Chet) amb la tècnica de l'stop motion.


 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais