Jordi Camell toca Pau Casals

El pianista Jordi Camell estrena la integral per a piano de Pau Casals

| 20/07/2012 a les 14:59h
Arxivat a: 440Clàssica&Jazz
Pau Casals és més conegut en el seu vessant d'intèrpret de violoncel que en les seves aportacions compositives en el camp del piano. Jordi Camell està duent a terme una tasca de difusió de l'obra pianística de Casals.


Aquest dissabte es podrà escoltar, dins el Festival Internacional de Música Pau Casals, la integral per a piano del músic català més internacional. A ell es deu la manera com toquen avui els violoncel·listes i l'Himne a les Nacions Unides, però avui la majoria de la seva obra encara és inèdita. Entre el seu repertori destaquen composicions per a piano, violoncel i piano, sardanes, quartets, quintets i sonates. De l'obra vocal cal ressaltar peces per a veu i piano, cor mixt, cor masculí, cor femení, veu i orquestra.

Jordi Camell
va néixer a Llorenç del Penedès, molt a prop d'on va néixer Casals, i ha revisat els manuscrits per a l'edició de la integral de l'obra pianística del mestre que ha anat a càrrec de l'Editorial Boileau. Al concert es podran escoltar tretze peces com Dues cançons de bressol, Tres sardanes, Quatre romances sense paraules o Tres preludis orgànics, entre altres. El concert serà dissabte dia 21, a les 22 h a l'Auditori del Vendrell.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais