La Iaia publicarà 'On és la màgia' el 25 de febrer

El segon disc s'ha alentit "arran de les negociacions discogràfiques"

| 23/01/2014 a les 12:30h
Arxivat a: Enderrock
El 25 de febrer arribarà finalment a les botigues el segon disc de La Iaia, On és la màgia (Música Global, 2014). Ho farà gairebé quatre mesos més tard del que assenyalaven les previsions inicials: el procés d'edició s'ha allargat, segons ha explicat el grup en una nota al seu Facebook, "arran de les negociacions discogràfiques". "Ara ja s'ha solucionat tot i engeguem màquines", explica el trio. 


El segon disc del grup encapçalat pel cantant i compositor Ernest Crusats tenia la data de sortida prevista per al mes de novembre de 2013. De fet, La Iaia va avançar per primer cop les noves cançons i el nou espectacle al Mercat de Música Viva de Vic, el setembre de 2014. Per aquest motiu, la revista Enderrock de novembre va dedicar una portada al grup osonenc i va publicar una entrevista on aquest desgranava les diferents cançons d'On és la màgia
Tanmateix, posteriorment a la publicació de la revista, el segell Música Global i el management del grup, LizardQueen, van anunciar que el llançament s'ajornava al desembre. Tot i això, La Iaia va mantenir els seus compromisos en directe, i va actuar a l'Apolo 2 de Barcelona el dia 22 d'aquell mes, en el que havia de ser el concert de presentació a la capital. 

Interès d'una multinacional
Des de llavors s'han anunciat diverses dates de llançament: primer el mes de desembre, després el 21 de gener de 2014 –fins i tot es va arribar a fer una campanya promocional amb aquesta data– i ara, finalment i segons s'assegura des del management "de manera definitiva", el 25 de febrer. Quins han estat els motius d'aquest retard? Des de l'oficina del grup assenyalen que "el disc estava enllestit al novembre, però a la fase final de la producció es va plantejar la possibilitat de realitzar una coedició amb un altre segell". El segell en qüestió, segons assenyalen fonts implicades en la negociació, era Octubre, la marca de la multinacional Sony per a propostes musicals independents. La Iaia té contracte signat amb Música Global per a dos discos, i per això el grup i les dues companyies interessades van començar a explorar la possibilitat de treballar conjuntament. "Les negociacions s'han allargat", expliquen des del management de La Iaia, "i finalment, davant les diferents opcions plantejades, el grup ha arribat a la conclusió que el millor per al projecte era seguir treballant en solitari amb Música Global com ha fet fins ara".
Així doncs, la nova data de sortida marcada és el 25 de febrer. Fonts de la companyia discogràfica asseguren que el disc se'n va a fàbrica "avui mateix" i que arribarà a les botigues en aquesta data. Al cap d'uns dies també es podrà escoltar a Spotify. Durant les setmanes prèvies el grup avançarà el single. On és la màgia és el segon disc de La Iaia, i ha estat enregistrat i produït per Paco Loco als seus estudis d'El Puerto de Santa María. La banda ja n'està presentant les cançons en directe: el 7 de febrer se'ls podrà veure al cicle Tastautors amb Joan Dausà, i el 21 de març actuaran al festival BarnaSants amb la Cobla Bisbal Jove.  

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais