El segell català de l'In-Edit

Les sessions improvisades de la sala Jamboree i The Missing Leech, a la gran pantalla

| 06/10/2014 a les 13:59h
Arxivat a: Enderrock
L'In-Edit Beefeater arriba a la dotzena edició: ja s'ha anunciat el cartell complet de films que formen part del Festival Internacional de Documental Musical d'enguany, que se celebrarà a Barcelona del 23 d'octubre al 2 de novembre. Repassem les propostes catalanes que es podran veure en aquest festival internacional.


Els documentals catalans que enguany formen part del cartell de l'In-Edit són: The Jump! WTF Experience, sobre les cèlebres sessions improvisades del dilluns a la sala Jamboree de Barcelona, que compleixen onze anys; This is the Unfinished Story of The Missing Leech, sobre Maurici Ribera, l’antiestrella punk de l’antifolk català manresà; BCN, ¿sello discográfico?, un treball realitzat amb iPhone i Super-8 que analitza el gresol creatiu de Barcelona, i Un lloc on caure mort, un film de Miguel Ángel Blanca i Raúl Cuevas sobre el cantant del grup de punk Autodestrucció, en plena crisi vital. 
Aquesta edició vol retre homenatge al cineasta Frank Scheffer, i és per això que es transmetrà una bona quantitat de títols de l'artista alemany.

L'In-Edit a la festa del cine

Totes les sessions de l'In-Edit entre el dilluns 27 i el dimecres 29 d'octubre (excepte les Doc Alive amb convidats internacionals) estaran incloses dins la Festa del Cine, amb un preu especial d'entrades de 3,5 € si es compren per internet i 2,90 € adquirides a les taquilles centrals del festival.

The Missing Leech Foto: Xavier Mercadé

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais