Lax'n'Busto a les portes de la sala Razzmatazz. Foto: Xavier Mercadé Hi ha cançons de Lax'n'Busto que són himnes, com un dels primers que van sonar a la sala Razzmatazz de Barcelona, "Per una copa", amb tota l'audiència amb els braços alçats. Altres cançons són de les que toquen la fibra com "Amb tu" o "No vaig triar", i aquell clam que tot 'ha de ser millor' i els solos de Pemi Rovirosa presidint l'escenari. Hi ha cançons que se les saben bé col·legues que han estat companys d'escenaris, com Glaucs, que van pujar a cantar "Júlia", o Gossos (a qui van agrair el vincle de Salva Racero amb la banda quan aquesta necessitava un nou solista), que van pujar en un dels grans moments emocionals de la nit quan van cantar "Tinc fam de tu".
Lax'n'Busto amb Gossos. Foto: Xavier Mercadé Poques bandes fan història amb tants anys a la carretera. Els primers vint anys de l'embranzida de la carrera de Lax'n'Busto els va pilotar el cantant Pemi Fortuny, present al final de festa barceloní ("sempre serà casa teva", el va presentar Jesús Rovira), tot cantant i fent enlairar el públic –que li va dedicar una forta ovació– amb "No diguis mai a un mai" i "Miami Beach". Els deu anys posteriors i per ara últims de Lax'n'Busto el frontman ha estat Salva Racero ("a qui vaig passar un bon marrón", va assegurar Fortuny), i tampoc no s'han quedat curts a l'hora de seguir encantant seguidors.
El retorn de Pemi Fortuny als Lax per una nit. Foto: Xavier Mercadé Pemi Rovirosa va fer una prova i va preguntar al públic qui hi havia d'arreu: el Vendrell, Tarragona, Mallorca, València, Barcelona... i a tota pregunta hi havia resposta, fet que demostra com ha rodat el seu directe la banda vendrellenca. I si Fortuny a l'escenari era pura adrenalina natural i una veu rockera per excel·lència, Racero ha estat bo a l'hora de treure el màxim partit a la seva excelsa tècnica vocal, sobretot en cançons com "Que boig el món". La traca final de cançons va ser per a "Però mai tu", "Llença't" i "Tornarem".
Lax'n'Busto Foto: Xavier Mercadé





.gif)


