Festivals

El MMVV recupera la presencialitat

Roger Mas, Intana, El Petit de Cal Eril, Maria Pélae, Tribade o Lauren Nine, entre la més de cinquantena d'artistes que passaran enguany pel Mercat de Música Viva de Vic

| 02/07/2021 a les 14:45h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, sector musical, festivals, música en directe, Actualitat, actualitat, Marc Lloret, Vic, MMVV, Mercat de Música Viva de Vic
Intana
Intana | Xavier Mercadé
Aquest divendres al migdia ha tingut lloc la roda de premsa de la 33a edició del Mercat de Música Viva de Vic al recinte de l'Atlàntida, a la mateixa ciutat. Marc Lloret, director de la iniciativa, ha pres el micròfon per explicar detalladament les característiques de l'edició d'enguany, que encara s'amolla sota els efectes i conseqüències de la pandèmia. La fira tindrà lloc del dimecres 15 al dissabte 18 de setembre en format presencial, però també en línia, i hi tindran lloc actuacions d'artistes propers com El Petit de Cal Eril, Flashy Ice CreamIntana o Roger Mas, i també de no tant propers, com les propostes internacionals de Kissia San, Carmen Souza o La Basu, entre molts d'altres.

"Recuperem la presencialitat, però no abandonem les pantalles", ha destacat el director a l'inici de la presentació inicial del MMVV. Segons ha explicat, l'edició d'enguany tornarà als concerts amb públic presencial, però no renunciarà a les oportunitats que la pandèmia li va proporcionar l'edició passada: "hi haurà actuacions que seran enregistrades, i es podran reviure en audiovisual a la web oficial del mercat", assegura Lloret. D'aquesta manera, es podrà seguir apostant per la difusió internacional de les propostes programades, ja que, com bé valora el director, "hi ha professionals que no podran assistir-hi presencialment, però han de ser-hi d'alguna manera". Tanmateix, l'activitat espera acollir uns 600 professionals presencials, que podran gaudir de totes les activitats programades durant dimecres, dijous i divendres. 

En la mateixa línia, la conversió de la fira després dels efectes de la covid-19 l'ha redireccionat cap a una programació més local i per tant, menys internacional: "enguany ens hem proposat no tenir tanta obsessió per a les apostes internacionals i fixar la mirada en el talent local. La gran majoria d'actuacions seran catalanes, i moltes d'elles seran estrenes". La prioritat per la programació d'estrenes del MMVV 2021 ha fomentat la varietat d'artistes que finalment formaran part del cartell. 

S'ha anunciat que hi haurà un total de cinquanta actuacions, trenta de les quals seran, com és habitual, exclusives per al sector professional. La vintena restant serà la programació que es durà a terme als set escenaris exteriors i per a públic general, i tindran un preu de 3 € per actuació. Entre els espais d'actuació, se'n destaca el nou escenari Damm, ubicat a la zona esportiva i on s'hi duran a terme les actuacions de TribadeZooOques Grasses i Suu
 

Joan Pons, d'El Petit de cal Eril, en concert Foto: Xavier Mercadé


Així mateix, la menorquina Anna Ferrer, El Petit de Cal Eril, Marta Knight o altres veus catalanes com Roger Mas, Intana o Lauren Nine seran algunes de les veus que descobriran els seus nous directes a la capital vigatana. De la resta dels Països Catalans, hi haurà propostes com Esther, des de València, o Alanaire, des de Mallorca. El Mercat tampoc no s'ha oblidat enguany dels artistes més propers a la fira, com són els osonencs Power Burkas, Germà Aire o Coloma Betran, entre altres. De totes maneres, qui inaugurarà l'edició serà el duet Jansky, format pels mallorquins Laia Malo i Jaume Reus. 

 

Una de les altres característiques destacades per part de Marc Lloret ha estat l'acord del Mercat amb l'associació Key Of Change, que vetlla per la paritat de gènere als escenaris des d'un punt de vista feminista i professional. A més, com cada any, al Mercat de Música Viva d'enguany també hi tindrà lloc la semifinal del concurs Sona9, amb les bandes de l'edició imminent que hagin passat a aquesta fase. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.