El 1981, Forats Negres van enregistrar una maqueta amb un quatre pistes; un treball complex perquè les cançons –totes menys una– no tenien nom i estaven cantades en un idioma inventat de fonètica semblant a l’anglesa. L'enregistrament va ser reeditat l'any 2015 en format LP pel segell Espora Records. El cim de la popularitat de Forats Negres es va produir el juliol de 1982, quan va telonejar Mecano davant de 8.000 espectadors a la Plaça de Toros de Palma.
El grup va arribar a ser una referència del pop-rock independent mallorquí de l'època. El projecte destacava, a més de per l'aspecte musical, pels cartells de l'artista Miquel Barceló i les escenografies a càrrec de Rafel Joan.
Forats Negres es va desfer el 1982, però Pla va formar encara Defectos Físicos, Forats Naturals i, finalment, Furnish Time amb Biel Pons (baix i teclats), Mané Capilla (bateria), Pep Vilariño (guitarra) i Juan Ga (teclats). Amb la darrera va publicar, a més d'una maqueta, dos maxisenzills: The Joy of the Others (Blau, 1983) i Furnish Time (Producciones Twins, 1986) –produït per Joan Bibiloni–, abans de dissoldre's el 1987.
Furnish Time va arribar a ser teloners del concert de The Smiths al Paseo de Camoens de Madrid, amb motiu de les festes de San Isidro. La formació, a més, va guanyar la primera edició (1983) del Concurs de Pop-rock de Palma, recentment rescatat pel consistori palmesà.
A inicis de la dècada de 2010, Pla va fer concerts sota el nom de Pere Pla amb Beta Splendens. El projecte va derivar en el seu disc en solitari El pes del cel (Espora Records, 2013), que musicava poemes d'Andreu Vidal, Albert Rosselló, Arthur Rimbaud i del mateix Pla. El disc va comptar amb la participació de J.M. Puigserver 'Puter' (baix), Pep Toni Ferrer (guitarra) i Mané Capilla (bateria i percussió). La portada de l'àlbum, per la seva banda, la protagonitzava una reproducció de la pintura de Miquel Barceló, Retrato de Pere Pla, i a l'interior s'hi van incloure dibuixos de Rafel Joan de l'any 1991.

Pere Pla amb Beta Splendens. Foto: Miquel Massutí