Concurs Sons

Bum Ditty guanya el XV Concurs Sons

El grup barceloní s'ha imposat a la final celebrada a la Fira Mediterrània de Manresa

Bum Ditty, Catalina Marraixes i Joana Dark són els finalistes del Concurs Sons 2022

| 07/10/2022 a les 10:30h

Bum Ditty
Bum Ditty | Carles Rodríguez
El grup Bum Ditty ha guanyat la quinzena edició del Concurs Sons de la Mediterrània, després de la final celebrada aquest dijous 6 d'octubre a la Taverna Cervesa Guineu de la Fira Mediterrània de Manresa, on també van presentar-se dues propostes més, diverses i interessants: Joana Dark i Catalina Marraixes. El projecte guanyador va ser el darrer en actuar a la final, i va entusiasmar el públic amb una proposta eminentment festiva on es fonen elements del folk nord-americà, la tradició del ball de violí i una alegria i una empenta encomanadisses sota el lideratge d'una jove violinista ben coneguda en l'escena folk: Joana Gumí.

Abans, la nit s'havia obert amb la presentació de la proposta de Joana Dark, projecte de la cantant i compositora barcelonina Ariadna Rulló que revisa el cançoner i la literatura de tradició oral en clau d'electrònica, tocs orgànics i reivindicació feminista. Al seu torn, el grup d'Alzira Catalina Marraixes va sorprendre amb un repertori de cançons pròpies, vestit amb arranjaments de vents i cordes, i lletres que es mouen entre el surrealisme mediterrani i la lluita ecologista. 
 

Bum Ditty Foto: Carles Rodríguez


Com a guanyadora del concurs, Bum Ditty gravarà un treball discogràfic, que es presentarà a l'edició de l'any vinent, i també actuarà al Tradicionàrius, el Circuit Folc, el FIMPT de Vilanova i la Geltrú, el Música a la Vila del Vendrell i l'Ethno Catalonia de Banyoles. A més, com a novetat, participarà també en l'obrador de la Fira, el programa d'acompanyament artístic que des de fa un parell d'anys serveix per estimular la nova creació al voltant de la cultura popular i tradicional.

El Concurs Sons de la Mediterrània està organitzat pel Centre Artesà Tradicionàrius i el Grup Enderrock, amb el suport de la Fira Mediterrània de Manresa, i s'adreça a grups i solistes emergents que presentin propostes renovadores de folk i músiques d'arrel de la Mediterrània.
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Bum Ditty, actualitat, Concurs Sons 2022, Concurs Sons

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.