La revista i enciclopèdia musical digital Viasona ha engegat una plataforma que detecta els artistes en català que són tendència a partir de big data. La plataforma va ser engegada coincidint amb el 13è aniversari del mitjà, que ha destacat que es tracta d'una eina inèdita en la música en llengua catalana.
Aquesta nova plataforma permetrà veure a temps real quins són els grups de música en català més consultats, i també permetrà establir una anàlisi comparativa i evolutiva. Els criteris i ítems que la plataforma estableix per a determinar la popularitat de cada artista són diversos: des de l’impacte d’una campanya de comunicació fins a l’impacte d’un fet d’actualitat relacionat amb un artista determinat.
Aquesta innovació digital ha estat possible gràcies a l'ampli nombre d’artistes i grups d’arreu dels Països Catalans que Viasona té registrats, que actualment són de 6.823 grups, 18.836 àlbums i 112.176 cançons. El nombre d'impactes de cada grup és la suma de visites a les seves lletres, discos i fitxa, a més de les notícies, actes de l'agenda i llibres relacionats amb el grup.
Segons Viasona, l’objectiu d'aquesta nova plataforma és que esdevingui una eina útil per a programadors musicals, discogràfiques, productores, agències de management i, en definitiva, per a tota la indústria musical. D'aquesta manera, es podrà detectar de manera el talent emergent i consolidat i s'establirà un nou sistema d’avaluació de l’impacte, l’èxit i el posicionament dels artistes i grups de música en català en el món digital. A dia d'avui, la llista l'encapçalen Dàmaris Gelabert, The Tyets i Txarango.