Article patrocinat per Verkami
La plataforma Verkami és una de les eines més conegudes de micromecenatge en el món de la música. Etimològicament, la paraula que anomena el projecte prové de la combinació de les termes en esperanto verko -que vol dir creació artística o científica- i ami - que s'apropa al castellà 'amo' i vol dir estimar o agradar. Des d'aquest amor cap a allò que fa del món un espai on poder crear, col·laborar i aprendre, una gran quantitat d'artistes inicien els seus projectes.
L'objectiu de la plataforma consisteix a recaptar diners, a través d'un micromecenatge -és a dir, d'aportacions de diferents inversors-, per poder dur a terme diferents projectes. En el cas de la música, és sovint usat per finançar la producció dels discos i/o les edicions físiques d'aquests, a més de videoclips, etc. Els projectes que realitzen una campanya amb Verkami ideen un sistema de recompenses per a tots aquells que fan aportacions econòmiques en línia amb la inversió feta.
Avui presentem una proposta nova en plena campanya a Verkami: el primer disc de llarga durada del cantautor Roger Torné: Oliveres i pinyols.
ROGER TORNÉ
Roger Torné és un cantautor terrassenc bregat en diferents concursos en què ha estat guardonat i amb un bon grapat de senzills i Eps publicats i disponibles en línia. Ara està ultimant el disc Oliveres i pinyols, que no s'està de dir que contindrà "les millors cançons que he fet mai". zNou cançons que presentarà en format físic.
Per poder finançar aquest projecte discogràfic, Roger Torné ha engegat una campanya a Verkami. Els diners recaptats aniran destinats a la fabricació de l'àlbum en físic, a les despeses dels enviaments, al percentatge que es queda la plataforma Verkami i a la resta d'impostos. Està previst que el disc surti el 28 de novembre i que les recompenses físiques estiguin disponibles la primera setmana de desembre. Tot a punt per a la campanya de Nadal!