Cròniques

Clara Peya, La Ludwig Band i Julieta fan estremir el festival Vida en el seu desè anviersari

La pianista empordanesa va oferir un espectacle inaugural replet de col·laboracions com la de Sílvia Pérez Cruz o Salvador Sobral

En la primera jornada de la desena edició del festival també hi van actuar La Ludwig Band, Julieta i Vance Joy, entre altres

| 05/07/2024 a les 14:00h

L'escenari de Clara Peya al festival Vida 2024
L'escenari de Clara Peya al festival Vida 2024 | Clara Orozco
Ahir va arrencar la 10a edició del festival Vida. La Masia d'en Cabanyes, de Vilanova i la Geltrú, va posar-se de gala per a l'ocasió, amb escenaris millorats i un cartell de luxe que resumeix i defineix l'essència del festival. S'hi van poder veure artistes que ja són habituals i també de nous, en un cartell que ahir resava noms els de La Ludwig Band, Clara Peya amb un directe del darrer disc Corsé XXL, Julieta o Vance Joy.
 
Una de les primeres actuacions de la tarda va ser la de La Ludwig Band. El grup va retornar al festival després de 2 anys, ja en un dels escenaris principals. A les 19h, i encara amb un sol de justícia caient sobre l'esplanada vilanovina, arrencava la banda amb un repàs del seu Gràcies per venir (Ceràmiques Guzmán / The Indian Runners, 2023), amb temes com “Has tornat a venir, Judes”, “Contraban” o “El dia que et perdoni”, mesclant-los amb hits anteriors com “30 monedes” o “S'ha mort l'home més vell d'Espolla”, del disc La mateixa sort (The Indian Runners, 2021), que va fer embogir el públic. Tot i l'hora i la solana, l'esplanada de l'escenari de la Masia era plena de gent ballant i corejant les cançons de La Ludwig Band. Amb un Quim Carandell especialment carismàtic, i movent-se entre els seus virtuosos companys, van acabar el concert amb “El fill del rei” -amb la coreografia habitual, que el públic va seguir com una macroclasse d'aerobic-, i un dels temes més celebrats del nou treball, “Manela, no vull currar per vostè”.
 

La Ludwig Band al festival Vida 2024 Foto: Christian Bertrand


Just acabar el seu concert, a les 20h, a l'escenari principal, apareixia ja Clara Peya al piano, rodejada pel percussionista Dídak Fernández, el teclat d'Adri González i les dues vocalistes de la gira Corsé (Vida Records, 2023), Aina Zanogueras i Carmen Aciar. Es tractava de l'espectacle inaugural d'aquesta 10a edició del festival, i era una producció que volia dur un pas més enllà el directe d'aquest darrer disc, incloent-hi moltes de les col·laboracions vocals que el farceixen, com les de Leo Rizzi, Salvador Sobral o Sílvia Pérez Cruz.
 

Clara Peya a l'escenari del festival Vida 2024 Foto: Clara Orozco


Peya i companyia van fer un concert d'alçada, amb solos i improvisacions virtuoses, i Aina Zanogueras i Carmen Aciar defensant feroçment les lletres i melodies de Corsé, amb una destresa vocal innegable però que empalidia amb la força i càrrega emocional que imprimien a cada cançó, com Aciar amb “Tiempo” o Zanogueras amb “Vientre seco”, només per posar un exemple d'algunes de les millors interpretacions que van oferir. La primera col·laboració que van convidar a l'escenari va ser la de Leo Rizzi, que amb l'elegància i sensibilitat que el caracteritza, va cantar “Sota les dents”. La madrilenya Ede hi va aparèixer, delicada i forta, acollint la vulnerabilitat d'“Abrir la luz -que malgrat que no canti ella en el disc, sinó que hi posa veu Momi Maiga, sí que l'han fet plegades en una dels vídeos del “Corsé Live Session” de Peya-  i fent-la volar amb interessants melismes. Per al final, i havent passat també per altres temes anteriors de la pianista empordanesa com “Tierra de hielo” i “Mujer frontera, van deixar la col·laboració de Salvador Sobral, interpretant magníficament “Alta traïció” i de Sílvia Pérez Cruz. Amb la cantant palafrugellenca hi va sortir tot un cor -entre els quals hi havia Ede, Iris Deco, Giancorlo Arena, Anaïs Vila, Clara Gispert o Núria Llausí-, per oferir una espectacular i emocional versió de la preciós tancament de Corsé, “Nana para mí”. Davant d'un desplegament de talent d'aquestes dimensions, cal agrair que hi hagi festivals com el Vida que acullin aquest tipus de produccions, demostrant que la vulnerabilitat i la qualitat no estan renyides amb la festa.
 

Els convidats de Clara Peya saludant davant el públic del Vida Foto: Clara Orozco

 
La nit va seguir amb l'electropop indie i sense comlexes de Roció Saiz a l'escenari La Cabanya Jäggermusic, presentant Autoboicot y descanso (Primavera Labels, 2023) davant d'un públic entregat; i amb el projecte interessant i avantguardista de teclats i sintetitzadors de la maresmenca Meritxell Neddermann a l'escenari La Cova by Eastpak. A l'escenari principal, un famosíssim Vance Joy entendria cors amb la seva veu, les seves lletres emocionals i les seves múltiples guitarres, amb cançons com “Looking At Me Like That”, “Lay It On Me” i una versió que remixejava “Gimme! Gimme! Gimee! (A Man After Midnight)” d'Abba i el “Hung up” de Madonna, fins a armar-se amb el seu ukulele per tancar el directe amb la seva cançó més celebrada, versionada i esperada de la nit, “Riptide”.
 

Vance Joy a l'escenari del festival Vida 2024 Foto: Clara Orozco


Mentrestant, a l'escenari de La Cabanya, Ralhpie Choo regalava flow i hits com “Valentino”, succeït per Ty Segall en un dels escenaris principals, amb un concert que demostrava destresa i ànima rock per tots costats. Així es va donar pas a l'actuació de Julieta, que en un any ha passat de tocar a l'escenari de La Cova -dels més petits del festival- al principal. Amb tot un cos de ballarins, ventiladors que li feien volar els cabells i una actitud de diva del pop, la barcelionina va oferir fantàstica les cançons del seu darrer disc 5AM (Music Bus, 2023), amb temes com “Diga'm el que sents”, “T'enxules”, “Com aquell agost”, “En mi coche” o “Tan enamorada de tu”. També va recuperar-hi “El amor está en París” (de Belén Aguilera), “Com el dia i la nit” (d'Oques Grasses), “No m'estima +” (de Mushka), els últims senzills “Haiku” i “Lokura” o l'emblemàtica “Cari”. Les darreres actuacions d'aquesta primera jornada del Vida va ser la del grup Habla de Mí en Presente que, des de La Cova By Eastpak, va guanyar nous adeptes amb la seva particular tecnorumba, o l'electrònica de Jersey.
 

Julieta a l'escenari del festival Vida 2024 Foto: Clara Orozco


Amb tot, va ser una obertura d'alçada per celebrar aquest 10è aniversari del festival Vida, i que demostra la línia eclèctica i atrevida de la seva programació, així com la seva voluntat de continuar treballant amb artistes amics i fer-los créixer. Avui, el festival segueix amb propostes com les de Sílvia Pérez Cruz, Mar Pujol, Ferran Palau, Socunbohemio, James Blake, Boye o Mujeres.
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, clara peya, la ludwig band, Julieta, actualitat, Festival Vida, cròniques

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.