Cròniques

El festival Mússol reuneix de nou l'escena catalana per recaptar fons per al càncer infantil

El festival va tenir lloc ahir al vespre al Paral·lel 62 amb The Tyets, Sexenni, Maria Jaume, Maria Hein i Guillem Gisbert, entre altres

Festival Mússol 2024

Grabu: «Volem que el Mússol no sigui un lloc trist ni on anar a fer pena»

| 16/10/2024 a les 15:30h

Foto de família de la cinquena edició del festival Mússol
Foto de família de la cinquena edició del festival Mússol | Sergi Núñez
El festival Mússol va celebrar ahir la seva cinquena edició i, de nou, va tornar a reunir un bon grapat dels principals exponents de l'escena musical catalana actual en una vetllada musical per a destinar tots els fons recaptats a l'AFANOC, l'entitat que dona suport i allotjament a les famílies amb infants amb càncer que no poden assumir els costos dels desplaçaments i l'allotjament derivats del tractament.

Tot i el cartell amplíssim que comptava amb fins a deu noms com The Tyets, Sexenni, Maria Jaume, Maria Hein i Guillem Gisbert, un dels grans protagonistes del festival va ser la banda que va acompanyar tots els artistes, formada per Ricard Perpinyà (bateria), Guillem Durante (baix), Pep Saula (teclats i programació), Gerard López (guitarra i direcció musical), Sara Oliver (guitarra), Emma Roca i Giulietta Vidal (coristes), Martí Cabarroques (saxo) i Marina Feliu (trompeta). En tot moment, la formació va demostrar una gran cohesió i, posant-se al servei del repertori de cada artista, no va fer enyorar els seus músics habituals.

El vespre va començar amb l'indie pop de Socunbohemio amb les emotives "Cotxe, casa gos tu i jo" —que dona nom al seu darrer EP (Vida Records, 2024)–, "Als nostres amants" i "Les coses que no m'agraden de tu", en què el barceloní va agafar la guitarra i va treure la seva cara més melancòlica.
 

Socunbohemio a la cinquena edició del festival Mússol Foto: Sergi Núñez


De la sensibilitat es va passar a la reivindicació d'Adala, que lluny de recuperar alguns dels temes més destacats dels seus primers discs, va tirar del repertori recent amb tres cançons del darrer disc Delta (Radi Solar, 2023): "Por", "Saber tornar" i "La gent corrent", que el cantant va presentar reivindicant la llibertat de Palestina i condemnant els atacs militars d'Israel a Gaza. Tot i que la lluita contra el càncer infantil sempre va ser el teló de fons, Palestina també va estar molt present al llarg de tota la nit amb més reivindicacions com les que van fer la comunicadora Alba Riera —presentadora de l'acte amb Franc Lluis Giró i Charlie Pee—, Maria Jaume i Sexenni.
 
Tot seguit, va venir la part del concert més urbana i amb més bases programades amb Lildami, que acompanyat per la cantant Mariona Batalla va combinar les barres de "M'és igual", i el pop de "T'estimo igual" i l'exitosa "Supermercat"; Scorpio, amb dues cançons del darrer disc Niñatejant (Delirics, 2024): "M'enxixo" i "Xao xao", i Maria Hein. La felanitxera va obrir amb el seu vessant més pop amb "Fets de fil" i "Hana" i va tancar amb una espectacular versió d'"Alenar" de Maria del Mar Bonet, interpretada tan sols pel teclat de Pep Saula i les acuradíssimes segones veus de les coristes.
 

Maria Hein a la cinquena edició del festival Mússol Foto: Sergi Núñez


Superat l'equador, va ser el torn del cantant de Manel Guillem Gisbert, que va presentar les seves noves cançons en solitari, amb "Balla la masurca!" —amb ball inclòs—, "Waltzing Matilda" i "Hauries hagut de venir" i la final "L'estudiatina", entonada enmig de tot el públic amb guitarres acústiques i ukuleles. El va succeir la mescla de hip-hop, flamenc i soul de Queralt Lahoz, qui va fer gala del seu sempre encertat talent vocal, i va lluir especialment amb "De la cueva a los olivos"; seguida del pop de Maria Jaume, amb una actuació marcada per la crítica al turisme del darrer disc Nostàlgia Airlines (Bankrobber, 2024), amb "Ressaca a sa platja", la bossanova "Hoteles, sol y playa" o la celebrada "Pura geografia".
 

Guillem Gisbert, entre el públic de la cinquena edició del festival Mússol Foto: Sergi Núñez


La traca final la van posar les dues propostes més festives de la nit: Sexenni i The Tyets. Els primers van demostrar que el bon rotllo de temes com "La Borda" i "La faràndula" es pot complementar amb un discurs compromès amb causes com la Palestina. A més, van fer pujar The Tyets per interpretar en directe la seva col·laboració, "Grup de pop", i, tot seguit, el duet mataroní els va prendre el relleu i va tirar d'èxits com "La platja", "Que vinguis" i "Coti x coti" i la seva tradicional macrosardana.
 

The Tyets i Sexenni a la cinquena edició del festival Mússol Foto: Sergi Núñez


D'aquesta manera, el Paral·lel 62 va tornar a convertir-se en una panoràmica de l'escena musical catalana amb propostes ben diferents i, sobretot, amb un ambient que, lluny de la pena i la tristesa, volia ser un espai per divertir-se i passar una magnífica nit de dimarts d'octubre amb fins solidaris. I com a colofó, el director del festival Arnau Grabolosa 'Grabu' va acomiadar la nit anunciant que l'any vinent hi hauria una sisena edició.
Especial: Cròniques
Arxivat a: Enderrock, Mússol, cròniques, socunbohemio, adala, scorpio, lildami, maria hein, maria jaume, guillem gisbert, sexenni, the tyets, mússol

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.