Actualitat

Un grup americà adapta «Els segadors» al heavy mètal

El grup de Washington Sound of Thunder acaba de publicar la versió de l'himne català

La violència de l'1 d'octubre colpeja el món de la música

| 05/10/2017 a les 10:20h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, actualitat, Els Segadors, heavy metal, himne, independència, referèndum, 1 d'octubre, A Sound of Thunder
A Sound of Thunder davant el Capitoli
A Sound of Thunder davant el Capitoli | A Sound of Thunder
El moment expecional que viu Catalunya està cridant l'atenció a escala mundial, i a les diferents mostres de suport al poble català de músics com Bjork o Morrisey s'hi suma el de la banda de mètal de Washington A Sound of Thunder. El grup de la capital acaba de publicar una versió mètal de l'himne de Catalunya: "Els segadors" sonen més èpics i tallants que mai amb guitarres a l'estil Iron Maiden i una veu que fa una crida bèl·lica més que evident en anglès.

Aquesta versió no és coincidència. La cantant de la banda, Nina Osegueda, és filla d'exiliats catalans. La seva mare era de la Fatarella, a la Terra Alta, i es va veure obligada a deixar el país durant el franquisme per instal·lar-se a la capital americana.

La cançó s'ha traduit com "The Reapers - National Anthem of Catalonia" i estava prevista que sortís amb el nou disc de la banda al març, però amb la repressió policial viscuda aquest diumenge a Catalunya, A Sound of Thunder ha decidit avançar la cançó.


COMENTARIS

Terra alta

Anònim, 05/10/2017 a les 16:12

La Fatarella és a la Terra alta !

La nostra petita aportació perque no s'oblidi mai el que ens vam fer l'1 d'octubre

Joan Petit, 05/10/2017 a les 20:56

Quina gran versió els segadors, un tema amb molta força i molt potent. Nosaltres (Joan Petit) desde casa hem composat un tema per asegurar-nos que mai s'oblidi el quen ens van fer el passat 1 d'octubre:


J2rtMWLrbaE&feature=youtu.be

La Masacre del dia 1 de,Octubre 2017

Maria Jesus Guardiola Soto, 19/10/2017 a les 17:41

Nom pudrem ulvidae may mentres visquèn terrurifific aqueta masacre contra els,derets den unpoble que tansols vuli fer una consulta una varvarie en tota regla no ulvidarèn ni perdunarèn quens demanin perdo cosa que nofarán mai yo vais esta vutàn aquelldia a'la meva sietaççleutat y en vaser esgarrifan el quen van pasar yo en vach estar ciinc horas pues co nava i vachs con mul

Els segador

Manel Sánchez , 30/03/2018 a les 12:09

Bestial. Buenissim.m'grada moltissim.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais