videoclip

Els gairebé 3 minuts de crítica als amors idíl·lics d'Exili a Elba

El grup barceloní estrena la cançó i el videoclip de "2,59 minuts de mentides", que han estat autoproduïts pels membres del grup

| 18/07/2018 a les 12:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Exili a Elba, estrenes, videoclip, 59 minuts de mentides, 2
Exili a Elba
Exili a Elba | Xavier Parcerisas
El pop d'Exili a Elba no vol perdre l'oportunitat de celebrar l'estiu i afegir-se a la llista de cançons de la temporada per combatre la calor o per, en aquest cas, combatre el fals mite de l'amor idíl·lic. Encara presentant el seu últim disc, Deus ex machina (Satélite K, 2017), el grup barceloní no s'atura i estrena un nou tema amb el seu pertinent i flamant videoclip. La cançó "2,59 minuts de mentides" arriba, com indica el nom, carregada d'ironia i voluntat de veritat. 


L'origen d'aquest nou tema prové d'una nit de teatre, concretament de l'obra Esmorza amb mi, d'Iván Morales. Els integrants del grup comenten que en una escena una de les protagonistes explica que el fet de creure en les cançons d'amor contribueix a no poder trobar mai la felicitat amb una parella. A partir d'aquesta reflexió que els va calar als ossos, els de la ciutat comtal van compondre "2,59 minuts de mentides" per demostrar que el que narren les cançons romàntiques no té res a veure amb el que vivim en les relacions de parella reals.

Segons afirmen els membres d'Exili a Elba, és una manera de "recordar aquells amors esporàdics com els amors d'estiu, on tots dos amants sabem perfectament que l’idil·li que vivim no arribarà enlloc però, tot i així, ens prometem l’eternitat amb un somriure còmplice i entremaliat". 

Una de les novetats de la cançó i el videoclip és que han estat auto-produïts. Confessen: "Teníem ganes de veure què podíem fer amb els nostres propis recursos", i per això el tema va ser enregistrat al seu estudi de Sants i el vídeo gravat amb els seus mòbils. Aquesta experiència els ha obert les portes a "un ventall prometedor de possibilitats", conclouen. 
 

Exili a Elba. Foto: Xavier Parcerisas


COMENTARIS

Exili a Elba - 2,59 minuts de mentides

Sofía Sayas , 18/07/2018 a les 19:52

En esta canción, el grupo barcelonés toca un tema actual que les sucede a muchas personas generalmente cuando se van de vacaciones, quien no se enamoró a primera vista en verano o cuando está de de viaje, sabiendo que mañana ya no se volverán a ver. Es un tema que trae más de un recuerdo y te llega al fondo del alma enamorada, sobretodo cantado por los integrantes d’Exili a Elba. Qué más puedo decir, “m’agrada molt” èxits grup!!!

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais