actualitat

Pupil·les en expansió de rap electrònic

El trio musical prepara nou material per a l'any vinent

| 21/07/2018 a les 10:00h
Arxivat a: Enderrock, rap, feminisme, Pupil·les, actualitat
Imatge il·lustrativa
Arxiu Pupil·les
Fer una oda a la vagina no pot ser obra d'un grup qualsevol. Pupil·les va néixer amb el feminisme de cordó umbilical, i ara el melic de la seva música segueix sent l'empoderament de la dona. Després del llançament de dos nous videoclips que posen l'accent en aquesta línia, el trio musical es prepara per un estiu ple de directes.

Si a l'àlbum de Les silenciades (Atomic Studio, 2016) la banda cridava contra el masclisme, els videoclips de "V" i de "Colps de puny" sentenciaven que el futur del grup seguirà en la mateixa línia. Tot i que aquests dos clips apuntaven a un nou treball discogràfic, Natàlia Pons, una de les vocalistes del trio, comenta que encara no saben què hi haurà, però que després de la gira i cap a principi de l'any que ve trauran més cançons, encara no saben "si en format de disc o d'EP".

Pupil·les asseguren nou material però deixa clar que actualment no estan "fent res en el pla creatiu perquè ja han sortit aquests dos videoclips", que confessen que han treballat molt i que "han tingut una bona acollida i han estat un punt d'inflexió per reafirmar els àlbums anteriors". En el cas de "Colps de puny", per exemple, Pons explica: "Va ser casual, ens van demanar que féssim una cançó per a un curtmetratge que porta aquest nom i que sortirà el novembre per À Punt". 


L'assetjament al carrer és la temàtica d'aquest darrer clip de la banda, igual que "V" era tota una "declaració d'intencions", segons Pons. La músic corrobora, a més, que precisament Pupil·les va néixer per "la necessitat del feminisme" i que, per tant, no pensen renunciar al missatge que dona sentit a la seva formació.

Pel que fa a l'estil, la banda comenta que seguiran amb el gènere que les defineix, "el rap electrònic festiu". La fama, però, no els enterboleix els sentits, la vocalista diu que són "unes més en el rap, ja que n'han vingut moltes més abans", i que cal tenir present que "València té un bon potencial musical que es veu plasmat en el rap femení". 


Pupil·les no pensen en el futur, ara estan centrades en la seva gira. Les properes dates seran el 21 de juliol al Sec a Sac del Poble Sec i el 26 del mateix mes a l'Aplec dels Ports de Vilafranca, entre una llarga llista de concerts.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais