Revista

Els senyals de fum de L'Últim Indi arriben a la revista Enderrock de juny

La revista encarta el llibre ‘DiscMedi produccions discogràfiques. 30 anys’

També coneixem els grups catalans que pujaran als escenaris del Doctor Music Festival

Fem un repàs dels primers concerts preliminars del concurs Sona9

| 03/06/2019 a les 10:40h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Doctor Music Festival, 31Fam, Homes Llúdriga, L'Últim Indi, 290, Enderrock, revista
La revista Enderrock 290 del mes de juny dedica la portada a L'Últim Indi, alter ego de l'exmembre d'Els Amics de les Arts Eduard Costa, que té la voluntat de comunicar-se com feien els indis amb senyals de fum. Ho fa amb el seu primer disc en solitari, homònim, coeditat per Clippers i Guspira Records, que transforma l'energia de la naturalesa en cançons.

També dins les pàgines d'aquest número trobem una entrevista al periodista Jordi Bianciotto, autor del llibre DiscMedi produccions discogràfiques. 30 anys, que parla sobre la discogràfica ara que compleix 30 anys. Aquest llibre s'encarta amb la revista Enderrock del mes de juny. 

Seguim les tendències més joves amb la música urbana del grup 31Fam i el seu aclamat debut a les xarxes, a través d'un reportatge en profunditat. També hi és present el Doctor Music Festival, una cita que ja està en boca de tothom i que arriba amb una bona pila de grups i artistes catalans com Sopa de Cabra, Els Pets, Els Catarres, Doctor Prats, Joan Dausà, La Pegatina i Rosalía, entre altres.

D'altra banda, el concurs Sona9 ja està en marxa, i els grups escollits per als concerts preliminars a Catalunya, les Balears i el País Valencià ja estan mostrant-se a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm. En fem un repàs, i recordem els grups que ja han passat a la semifinal. 

Dins el número 290 de la revista també trobem cinc claus essencials de Menut, guanyador del Premi Joventut del Sona9, i avancem les últimes novetats discogràfiques a través de les converses amb Ramon Mirabet, Estramoni, n'Gai n'Gai, Fetus, Manel Joseph, Tomeu Penya, Ca de BouOrAnegats, Itaca Band, Ebri Knight i Homes Llúdriga.

A la secció Acords i desacords el músic Arnau Tordera i la periodista Ariadna Oltra ens donen la seva opinió, i al Backstage, Míriam Cano visita la sala Salamandra de l'Hospitalet de Llobregat. Pel que fa a Herois particulars, Oriol Rodríguez parla amb Gemma Humet per conèixer les seves influències. 
 

Portada 'Enderrock' 290. Foto: Michal Novak


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais