entrevista

Massa: «Després de Teràpia de Shock havia d’omplir-me i buscar noves metes»

La successora directa de Teràpia de Shock pren forma amb el nou projecte liderat per Ferran Massegú

Massa tria «El camí més fàcil»

| 28/08/2020 a les 12:30h
Especial: Entrevistes
Arxivat a: Enderrock, Teràpia de Shock, Ferran Massegú, setembre, La Garrotxa, Massa, entrevista
Massa
Massa | Juan Miguel Morales
El garrotxí Ferran Massegú, que va ser cantant de Teràpia de Shock, és ara la veu principal i el líder de Massa, un nou grup amb ganes d’ampliar el ventall estilístic de l’escena festiva i rockera. En format de trio han enregistrat un disc homònim, publicat per RGB Suports, onze temes escrits amb la voluntat de reinventar-se i atrapar la vida que passa de llarg. En directe, la banda ampliarà el repertori amb cançons de la seva banda anterior, com l’èxit “Sense tu”, que ha donat la volta al món com a banda sonora de la sèrie Polseres vermelles



Teràpia de Shock va sorgir el 2006 i es va dissoldre el 2016, després de cinc discos. Des de llavors t’has preparat per a Massa?
No, no. Els últims temps de Teràpia de Shock havia començat a estudiar la carrera de música. Me’n vaig anar a viure a Barcelona i em feia trempar molt poder fer jams amb altres músics… Amb Teràpia teníem una manera de treballar molt marcada i inalterable. Era un model que estava molt bé, però jo tenia ganes de fer altres coses. Al cap de deu anys va ser un bon moment per tancar aquella etapa. Però en aquell moment no volia muntar un altre grup sinó que tenia ganes de viure altres experiències. Deu anys i cinc discos… Vam acabar bé i seguim sent amics. 

Amb quins grups us emmiralleu amb Massa?
Ens agraden força grups internacionals com Two Door Cinema Club, The Strokes, Muse, Arctic Monkeys, Placebo, Red Hot Chili Peppers, Green Day…, però també grups catalans com Mazoni.


En directe Massa serà també un trio?
Sí, volem ser un power trio. És un dels trets que marcarà la diferència amb la majoria de grups actuals. Estem acostumats a veure molts músics dalt de l’escenari, molts instruments, molts vents. Des de fa uns anys, els concerts a les places majors per la festa major o a les barraques els ha acaparat l’estil del mestissatge. Massa vol ser una alternativa, no per canviar res sinó per sumar i completar el panorama musical. De vegades ens hem trobat que en una festa toquen quatre grups i tots molen molt, però segueixen un patró estètic similar. Ens agradaria que hi hagués més varietat en l’oferta en directe. 

Ara tens el doble d’edat de quan vas começar amb Teràpia de Shock. Això s’ha de notar en tot, també a les lletres.
És inevitable. El Ferran ‘Massa’ d’avui és molt diferent del de fa 15 anys però és que també és diferent del de fa 5 anys i del de fa 2 anys. Per això vaig voler deixar passar un bon temps abans de començar el nou projecte. Em volia desintoxicar de la manera de treballar i d’escriure música i lletres. Quan escolto les cançons del primer disc que vam gravar sento nostàlgia. Algunes m’agraden molt i altres no m’agraden gens, però estic molt content de com va anar. Amb Teràpia de Shock vam fer coses que tant de bo puguem repetir amb Massa. Vam tocar a escenaris fantàstics i, encara avui, les xifres d’escolta a les xarxes tenen números increïbles. Encara hi ha moltíssima gent que escolta Teràpia. Tant de bo hi arribem amb Massa!


La clau és fer un altre “Sense tu”?
F.M: Si fer un altre “Sense tu” vol dir assolir un altre èxit, això s’intenta sempre. El que no faig és pensar en compondre una balada facilona amb una tornada enganxosa i una lletra bonica… Però és que quan Jaume Sucarrats ‘Suka’ i jo vam fer “Sense tu” érem dos nens de 16 anys i per nosaltres no era un tema senzill com pot semblar, en aquell moment era tot el que sabíem fer. Era el que teníem dins nostre i no en sabíem més. Ara, quan componem una cançó, tenim moltes més eines i molts més recursos. Però potser va funcionar per això, per la puresa i l’autenticitat que desprenia aquella cançó.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.