Després d’un any ple de restriccions sense quasi concerts ni actes públics de grans dimensions, la ciutat de Girona ha impulsat una prova pilot a la ciutat per tal de provar l'eficàcia d'oferir un concert a gran escala amb mascareta però sense distància de seguretat -com ja es va fer a la Ciutat Comtal el passat 27 de febrer-. Així es provarà el proper dissabte 1 de maig al festival La Mercè Electrònica, que se celebrarà a les 18h al centre cultural La Mercè.
El festival, organitzat per Electrona, serà en un espai tancat i tindrà un aforament de 250 persones. Els assistents podran ballar sense distància de seguretat i prendre consumicions en el servei de bar. Per accedir-hi però, tots aquells que no estiguin vacunats o que no hagin passat el coronavirus fa menys de tres mesos, hauran de fer-se un test d'antígens previ per acreditar que no són positius. Les entrades s'han posat a la venda aquest mateix diumenge i comptarà amb la presència de cinc discjòqueis: Andrés Camp, Bibiana Casanova, Blanca Ross, Ricard Garroset i Dídac Balaguer.
La iniciativa forma part de l'assaig clínic Obrir Girona, que vol provar l'efectivitat de passis 'covid-free' que permetin reactivar la restauració i l'oci nocturn. Així aquest cap de setmana passat van començar amb una primera prova en què 150 persones van anar a cinc restaurants de la ciutat a sopar.