El guitarrista i compositor de Canet de Mar Andreu Pérez té a punt per publicar, d'aquí a dues setmanes, el tercer treball en solitari com a Tete Ji, Distopia (Microscopi, 2021). Avui en descobrim en primícia un dels temes que el configuraran: "L'espelma", una cançó que va néixer durant un viatge per Àfrica, després d'una etapa vital fosca per al cantautor.
“L’espelma” tracta sobre la lluita contra els propis dimonis i malsons -que a vegades prenen forma amb històries de desamors-, i sobre com res a la vida és per sempre, perquè, al final, “l’espelma es va apagant”. El videoclip, amb Joaquin Celaa i Ismael Rosales com a protagonista, es va gravar als carrers de Mèxic sota la direcció de Jaime Mahé i vol representar el vincle entre l'home i els seus dimonis, la persecució de si mateix i la confrontació amb les seves pors.
La cançó, com l'àlbum que està per arribar, està produïda i arranjada pel músic i productor Armando Erenas. La veu fràgil de Tete Ji, travessada per l'atmosfera obscura de les guitarres i baixos d'Erenas, i els ritmes pesants i encertats de la bateria d'Abril Saurí, transmeten aquesta melancolia contundent que guia el missatge de la cançó.
Els orígens musicals d'Andreu Pérez es remunten al grup Soma Planet, banda que compartia amb el baixista Marc Prat (Marc Parrot, Lluís Llach...) i el saxofonista Furmi Gómez, amb qui va girar en festivals de l'escena psicodèlica i progressiva. Músic i artista plàstic, Pérez ha estudiat música clàssica hindú i llaüt amb instrumentistes de prestigi internacional. L'artista, semifinalista del Sona9 l'any 2010, ha gravat fins al moment tres àlbums sota el nom de Tete Ji: L'alè del món (Picap, 2013), Meditació transcendental (Microscopi, 2016) i aquest últim, Distopia (Microscopi, 2021).