Cròniques

Zoo, Ginestà i Vicco encenen una Mercè multitudinària

Zoo, Ginestà, Vicco i Boye van actuar ahir a l'escenari Mediterràniament de la platja del Bogatell

Zoo, Ginestà i Vicco a la Platja del Bogatell dins de La Mercè 2023

| 23/09/2023 a les 14:30h

Zoo a la Platja del Bogatell dins de La Mercè
Zoo a la Platja del Bogatell dins de La Mercè | Sergi Núñez
La primera nit de La Mercè d'aquest 2023 arribava amb un dels plats forts de la programació com Zoo. La banda de Gandia s'està convertint en una llepolia cada cop més selecta i exclusiva perquè els seus concerts a Catalunya arriben últimament en comptagotes. Enguany, només se'ls havia pogut veure el maig en el 10è aniversari del Tingladu (Vilanova i la Geltrú) i el juny al Cabró Rock (Vic). Per aquest motiu, l'anunci sorpresa del seu concert a la Mercè a l'escenari Mediterràniament d'Estrella Damm a la platja del Bogatell amb Boye, Ginestà i Vicco va generar una gran expectació que sens dubte no va defraudar.

Just a mitjanit, Zoo va desfilar dalt de l'escenari al ritme de "Tir al ninot" i va oferir un gran concert que va condensar 22 cançons en una hora i mitja. Com ja és habitual, la banda gandiana va descarregar els seus èxits més ballables com "Vull", "Impresentables" o "La nostra bota", tot i que també va deixar espai per a cançons igual de reivindicatives però menys tralleres com "La del futbol", "La Mestra" o l'habitual versió de "Camins" d'Obrint Pas. Precisament, el cantant Panxo va citar la banda de Benimaclet per a presentar "Ara estem sols" exclamant que "No estem sols i no tenim por" -en referència a la cançó "No tingues por".
 

Zoo a la platja del Bogatell a La Mercè 2023 Foto: Sergi Núñez


Indubtablement, les cançons més celebrades de la nit -amb el permís de "Tobogan- van ser la sàtira espanyola de "Panya", que va fer ballar de costat a costat de la platja les milers de persones que hi havia entre el públic i la seva famosa versió d'un dels himnes més grans que ha deixat la història del pop-rock en valencià: "Camals mullats", de La Gossa Sorda. A la recta final, Zoo va deixar anar tota la seva renglera d'èxits un darrere l'altre: "Avant, "Corbelles", "Ventiladors" i "Tobogan", que va tancar el concert.

Abans de Zoo -i després del concert de Boye-, Ginestà ja va començar a apujar la intensitat de la nit amb el seu últim concert d'aquesta gira de 2023 a Barcelona. El duet de Pau i Júlia Serrasolsas van fer un bon repàs de les lliçons d'amor musicals del seu últim disc Suposo que l'amor és això (Kasba Music, 2022) amb cançons com "Somni" o "Una cita", tot i que tampoc hi van faltar algunes de les cançons més estimades pel públic del seu treball anterior homònim (Kasba, 2019), com ara "Queda't" o "Estimar-te com la terra".

En la part central de l'actuació, també hi va haver espai per a records reivindicatius i afectuosos. La cantant va dedicar "Avisa'm" a les jugadores del futbol femení i deixant clar que "Si toquen a unes, ens toquen a totes". Per la seva banda, el seu germà va dedicar la balada "És que m'agrades molt" al cantant de Strombers Ferran Gallart, que va traspassar aquest passat dijous a causa d'un càncer.
 

Ginestà a la platja del Bogatell a la Mercè 2023 Foto: Sergi Núñez


El duet va deixar per al final les seves cançons més esperades, com el hit "L'Eva i la Jana", però també els dos nous senzills que formaran part del seu pròxim disc: "A tot el món", que va encendre de valent el públic, i "Em bategues". D'aquesta manera, Ginestà va fer ahir l'últim concert a Barcelona presentant Suposo que l'amor és això. Afortunadament, el seu retorn als escenaris barcelonins ja té data i lloc: el 12 d'abril al Paral·lel 62 dins del Cruïlla Primavera, on presentaran el seu futur disc previst per al primer trimestre de l'any vinent.

Finalment, la nit la va tancar la cantant Victòria Riba 'Vicco', que es va donar a conèixer a principis d'any al Benidorm Fest amb la cançó "Nochentera", que s'ha convertit en tot un èxit. La cantant mongatenca va oferir una breu actuació de mitja hora, que va deixar petits detalls d'on ve i cap a on va la seva carrera. Del passat, va recuperar versions de grups referencials com "Reina del pop" del La Oreja de Van Gogh o "Nunca volverás" del Sueño de Morfeo , mentre que, del futur, va avançar algunes de les noves cançons que ja té a punt de publicar, com "Engatusao". Per descomptat, com no podia ser d'altra manera, Vicco va tancar la nit amb l'esperada "Nochentera" acompanyada de l'ampli elenc de ballarins que ja l'havia acompanyat en el certamen televisiu.
 

Vicco a la Platja del Bogatell a La Mercè 2023 Foto: Sergi Núñez


La Mercè continuarà des d'avui fins dilluns amb un gran ventall de concerts per diferents escenaris de Barcelona. A la platja del Bogatell, avui hi haurà la programació d'Els 40 amb Sexenni, Suu, Dani Fernández, Els Catarres i La Fúmiga.
Especial: Cròniques
Arxivat a: Enderrock, cròniques, La Mercè, La Mercè 2023, Platja del bogatell, Estrella Damm, Zoo, Vicco, Ginestà

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.