El festival Encalma tindrà continuïtat i ja ho té tot a punt per a la segona edició. Del 31 d'octubre al 4 de novembre, fins a set artistes oferiran un espectacle de format íntim al teatre La Biblioteca, dins de la nau gòtica del segle XV que antigament acollia l'Hospital de la Santa Creu. El certamen és organitzat per l'excantant de Txarango i el centre de creació teatral La Perla 29 i destinarà part dels seus beneficis a l'organització Casa Terra, que organitza diversos projectes de justícia social arreu del món.
El cicle arrencarà el 31 d'octubre amb el doble concert de Sergi Carbonell i Àlex Pérez. El músic de Ribes de Freser i exteclista de Txarango presentarà el seu primer treball com a cantautor Refugi (Halley Records, 2023), mentre el cantautor i productor vidrerenc oferirà les cançons del seu pròxim disc, previst per a 2024. La segona jornada serà el 2 de novembre amb l'espectacle de poesia de l'excantant de Txarango Alguer Miquel, que amb la col·laboració de diversos amics oferirà un recital de poesia que recull les seves experiències vitals dels últims anys. Abans, la cantautora Gemma Humet presentarà el seu espectacle a piano i veu Miralls, en què interpreta cançons pròpies i versions d'alguns dels seus màxims referents.
L'endemà, l'Encalma ha programat l'artista menorquina Anna Ferrer, que portarà al bell mig del Raval l'espectacle Parenòstic, dirigit per El Niño de Elche i que barregen la música d'arrel de la seva terra amb l'electrònica. Finalment, el 4 de novembre el festival clourà aquesta segona edició amb les actuacions de Mar Pujol i Ernest Crusats. La cantautora de Prats de Lluçanès presentarà en directe cançons del seu EP debut Trepa (autoeditat, 2022) i el seu pròxim llarga durada: Cançons de rebost (autoeditat), previst per a 2024. Per la seva banda, l'excantant de La iaia portarà un directe senzill i sense estridències que recupera les cançons del seu debut en solitari La font gelada (Fina Estampa, 2022).