Revista

Guillem Gisbert s'estrena en solitari a l'Enderrock de març

La revista d'aquest mes té en portada el cantant de Manel Guillem Gisbert, que acaba de publicar el primer treball en solitari 'Balla la masurca!'

El número 361 es complementa amb la revista oficial dels Premis Enderrock 2023 i del festival Strenes

També s'entrevista Mushka, Els Amics de les Arts, Sisa, Roba Estesa, Cesk Freixas i Svetlana

Vine a l'Enderrock Sona de març amb Els Amics de les Arts, Roger Padrós i Anaïs Vila

| 01/03/2024 a les 10:00h

Guillem Gisbert és el gran protagonista de la portada de l'Enderrock de març. El cantant de Manel acaba de presentar el seu primer treball en solitari, Balla la masurca! (Ceràmiques Guzmán, 2024), i el periodista Jordi Bianciotto hi parla per conèixer els secrets d'aquestes noves cançons i les causes de la hibernació del grup. La revista es pot adquirir com sempre a quioscos i llibreries, i en format digital a través de la plataforma iQuiosc.cat

Aquesta nova edició de la revista impresa, a més, també inclou dos suplements oficials. Per una banda, hi ha la revista oficial dels Premis Enderrock 2024, on es repassen els premis especials, els finalistes de la votació popular i els artistes guardonats per la crítica. Per altra banda, s'hi recull la revista oficial del festival Strenes, que portarà una quarantena d'actuacions tant a Girona i Salt com a Barcelona.

En aquest número 361, també es coneixen àmpliament diverses propostes d'estils i gèneres ben diferents, com la de Roba Estesa, que renova el seu so amb De lo bo, lo millor (Halley Records, 2024); la d'Els Amics de les Arts amb el nou treball Les paraules que triem no dir (Pistatxo Records, 2024); la de Cesk Freixas, que enguany commemora dues dècades dalt dels escenaris, i que ha anunciat una aturada indefinida a partir de l'any vinent; i la del duet Svetlana, que aquest mes presenta el debut Marrana (Coopula, 2024). A més, es dedica un reportatge a endinsar-se en el fenomen estel·lar de les germanes Alba i Irma Farelo: Bad Gyal i Mushka.

Paral·lelament, s'entrevista a Sisa amb motiu del Premi Enderrock d'Honor 2024. Amb l'artífex de l'icònic Qualsevol nit pot sortir el sol (Zeleste-Edigsa, 1975) -que l'any vinent complirà cinquanta anys-, el periodista Pere Pons reflexiona sobre el negoci de la vida, la transcendència de l'existència i el valor d'una actitud molt lligada a les seves cançons: la innocència. Així mateix, també es conversa amb VerdCel, que presenta el disc ReSàmara (L'estenedor, 2024) i amb Anaïs Vila pel quart disc Ara sempre (Temps Rècord, 2024).

A la secció del Sona9, es detalla la posada en marxa de la nova edició del concurs per aquest 2024, explicant-ne les fases i novetats. La convocatòria per a participar-hi obrirà el 18 de març i s'estendrà fins al 12 de maig. Per la seva banda, també es coneixen els projectes becats per la Casa de la Música de Lleida i la de Terrassa: La Niña Paracaídas i Uxue, respectivament. 

A la secció Acords i Desacords hi opinen la cantautora barcelonina Maio i el comunicador i presentador de La Sotana Andreu Juanola. La foto del mes la protagonitza Les Kol·lontai, en el seu espectacle inaugural del festival BarnaSants 2024 al Teatre Joventut de l'Hospitalet de Llobregat, mentre que a Rockviu recordem el concert de Júlia Colom al Centre Artesà Tradicionàrius dins del Circuit Folc, i el de Cala Vento a la sala Paral·lel 62 de Barcelona. Per la seva banda, Balla la masurca! (Ceràmiques Guzmán, 2024) de Guillem Gisbert és considerat El disc del mes per Jordi Bianciotto. Finalment, el periodista Jordi Martí i Fabra fa un Retrat d'artista d'un dels grans teclistes i arranjadors catalans: Josep Mas 'Kitflus'.
 

Portada de l'Enderrock 361 amb Guillem Gisbert (març 2024) Foto: Foto: Michal Novak. Disseny: Manuel Cuyàs.

Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, revista, Strenes, Tradicionàrius, BarnaSants, Guillem Gisbert, Mushka, Bad Gyal, Els Amics de les Arts, Sisa, Roba Estesa, Cesk Freixas, Svetlana, VerdCel, Anaïs Vila

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.