440Clàssica&Jazz

Passió al piano a la portada del nou 440

Carles Santos, a la portada del nou número de '440Clàssica&Jazz'

| 12/02/2018 a les 12:15h
Arxivat a: 440Clàssica&Jazz, 440Clà[email protected], Albert Cirera, Antoni Rossell, Carles Santos, Claude Debussy
Portada revista 440 clàssica número 42
Portada revista 440 clàssica número 42
El músic vinarossenc i artista genuí Carles Santos és el gran protagonista de número 42 de la revista 440Clàssica&Jazz (febrer-març 2018), des de la portada (amb la icònica imatge de l'exposició Visca el piano!, que va fer-se el 2006 a la Fundació Miró de Barcelona) fins a les pàgines interiors (amb records i vivències compartides pel musicòleg Oriol Pérez Treviño, el músic Josep Maria Mestres Quadreny, el cineasta Pere Portabella, la gestora cultural Tere Almar i el tenorista Jordi Molina, entre altres).

A més, el número també inclou articles sobre Claude Debussy i la seva música visionària en el centenari de la seva mort; el recull dels millors discos de l'any segons la crítica dels Premis Enderrock, encapçalat per Antoni Rosell en l'àmbit de clàssica i per Albert Cirera en l'àmbit del jazz; un reportatge sobre el paper històric i present de les dones en l'àmbit de la clàssica signat per Helena Morén Alegret; el capítol VII de la 'Història de la música catalana', dedicat al barroc tardà; una entrevista amb Joan Bibiloni, Andreu Riera i Rafel Aguiló a propòsit del disc Cinema per a tres (Satie Produccions, 2017); tota la programació del proper Festival de Pasqua de Cervera, les seccions habituals de ressenyes discogràfiques, 'Cinc cèntims d'òpera' amb Marcel Gorgori, 'La recepta clàssica' amb Jaume Biarnés de la Fundació Alícia, etc.  
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais