estrenes

L'electrovèrsia dantesca de Jansky

En el marc del seu primer World Tour, la parella artística estrena avui el tema 'Commedia'

| 08/06/2018 a les 15:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Laia Malo, estrenes, EDR Balears, Jansky, tour, electrovèrsia, world tour
Jansky
Jansky | Pablo Attfield
A punt per llançar el seu tercer llarga durada, que arribarà en uns mesos, el tàndem avança avui una nova cançó de benvinguda a l'estiu. Jansky passarà avui pel Festival de la Mediterrània a Palma i el 24 de juny pel Marché de la Poésie, a París. Parlem amb els membres del duet català-mallorquí, Laia Malo i Jaume Reus, aprofitant aquest estat de gràcia.

Apunteu que passat l'estiu estrenareu el vostre següent àlbum. Com anirà tot plegat?
Laia Malo:
 Al setembre publicarem el nostre tercer disc d'estudi, que es titularà Electroverse. Aquest cop s'encarrega de l'artwork el nostre admirat amic Dani Rubio Arauna, que, a més, juntament amb el coder Santi Grau, ha preparat unes projeccions meravelloses per al nou directe. A més, just avui estrenem a les plataformes digitals el senzill "Commedia".

De què parla aquest nou single?
L.M: "Commedia" és un tema que agafa el nom del títol original del llibre, conegut ara com La Divina Comèdia, de Dante Alighieri. Beats sincopats, un baix que balla i flautes atrevides es barregen amb versos crus que conviden a arriscar-se de nou. El poema és de Venus volta, l'últim llibre de Laia Malo, traduït a l'anglès. Té un so fresc, senzill i tirant cap a l'electrojazz, que dona la benvinguda a les nits d'estiu. És el primer tema que enregistrem i mesclem íntegrament a Rampa Studios, el nostre nou estudi de música, i l'ha masteritzat Rafa Rigo (Urban Studios). 



Amb totes aquestes novetats, durant primavera han florit molts concerts de Jansky arreu del món. Part d'aquests són a festivals de poesia, a Sant Feliu de Llobregat, Barcelona i Mallorca però també n'hi ha a París. Heu consolidat el projecte d'electrovèrsia?
L.M: Ser presents en tants festivals de poesia ens anima a pensar que, com a mínim, no anàvem errats definint la nostra pròpia etiqueta, però d'aquí a considerar-ho consolidat potser hi ha un bocí. El que és segur és que nosaltres no podem separar la música de la paraula o el concepte, així que ens encanta trobar-mos davant un públic o uns programadors que entenen i gaudeixen d'allò 'poètic' en tota la seva amplitud. Ens sentim molt còmodes sent la festa final dels festivals de poesia i la nota poètica dels festivals d'electrònica.

D'aquests mesos de 'Jansky World Tour', ens podeu explicar la vostra experiència a Corea o al Marroc? Hi ha algun moment per destacar?
Jaume Reus: 
La convidada al Festival Jazzblanca ens va fer molta il·lusió perquè és un festival molt bèstia que dura una setmana i que mescla el jazz pur amb projectes que juguen amb aquest concepte. Durant el dia eren tot virtuosos del gènere i a la nit trobàrem grups com St. Germain o Morcheeba. A nosaltres ens programaren per tancar un dels dies i l'acollida del nostre espectacle va ser meravellosa i un final de festa inoblidable.

Què és el que més us inspira d'aquesta comunió conceptual entre poesia i música electrònica?
J.R:
De portes endins ens inspira molt agafar aquests dos conceptes i distorsionar-los, treure'ls de context, difuminar-ne les fronteres i ampliar-los. La interacció entre aquestes dues arts ens permet crear amb molta llibertat. Tot el joc i l'experiment que podem fer a partir del concepte so-paraula, ritme-significat, timbre-sensació... per nosaltres és molt divertit i ric alhora. I de cara a l'exterior el que realment ens motiva és imaginar un romàntic en èxtasi gràcies a un beat sincopat o un clubber enganxat a un vers.

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais