crònica

L'acta musical de 30 anys de Mercat

La 30a edició del Mercat de Música Viva de Vic va començar ahir amb una Junta General d'Accionistes com a espectacle inaugural

Presentat per Natza Farré, hi van actuar artistes com Núria Graham, Andrea Motis, David Carabén i Lluís Gavaldà

Juliane Heinemann guanya el Premi Puig-Porret 2018

| 13/09/2018 a les 13:00h
Especial: Festivals
Arxivat a: Enderrock, festivals, espectacle inaugural, Mercat de Música Viva de Vic, Vic, mmvv 2018, crònica, Natza Farré
David Carabén interpretant «Un tros de fang»
David Carabén interpretant «Un tros de fang» | Pere Masramon
Vic és territori de mercats: el Mercat Medieval, el Mercat del Ram i aquests dies, el Mercat de Música Viva. Per celebrar la trentena edició d'una de les fires musicals estratègiques del país –la principal retrobada anual entre tots els agents del sector a principi de curs– el Teatre L'Atlàntida va acollir un espectacle inaugural inèdit. El públic no sabia que un cop arribés a la seva butaca es convertiria en accionista del MMVV i que la periodista Natza Farré conduiria la ficcionada Junta General d'Accionistes 2018. 

Uns minuts abans, però, el director artístic del Mercat Marc Lloret (Mishima) va donar la benvinguda als assistents acompanyat per l'alcaldessa de Vic, Anna Erra, i la consellera de Cultura, Laura Borràs. A més, el Mercat va establir una connexió en directe a Waterloo amb el conseller de Cultura a l'exili, Lluís Puig, qui en va ser també director del 2008 al 2011.
 

Lluís Gavaldà. Foto: Pere Masramon


L'ordre del dia va tenir dotze punts, amb votació final inclosa, i cadascun va portar una actuació musical, una mostra dels artistes que han deixat empremta al Mercat, acompanyats pel pianista Jaume Manresa (ex-Antònia Font) amb uns arranjaments minimalistes i amb alguna base electrònica.

Com a representació autòctona, les primeres notes van anar a càrrec de Núria Graham ("Smile on the Grass") i les darreres, també de quilòmetre 0, de l'humorístic Quimi Portet en la seva versió més crooner ("Sunny Day"). També van desfilar per L'Atlàntida l'acordionista Kepa Junkera, la veu aflamencada d'Alba Carmona (ex-Las Migas, interpretant "La plaça del diamant" de Ramon Muntaner), les dolces melodies de veu i trompeta d'Andrea Motis ("Vienna"), l'indomable Miquel Gil ("L'amor és Déu en barca"), l'enèrgica Marinah ("Corre Lola corre"), David Carabén amb un dels himnes de Mishima ("Un tros de fang"), Kiki Morente ("Aleluya"), la genialitat a les sis cordes de Chicuelo ("A tres"), Mercedes Peón acompanyada d'un set de percussió ("Olores perdidos") i Lluís Gavaldà cantant a la nostàlgia estiuenca d'Els Pets ("Agost"). 
 

Foto final dels músics de l'espectacle inaugural. Foto: Pere Masramon


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais