A Horta, la primavera és rumbera

Aquest divendres 23, a l'espai Boca Nord amb La Màlaga

| 21/03/2012 a les 06:59h
Arxivat a: Sons de la mediterrània
La primavera ja ha arribat amb plujes necessàries, i per celebrar-ho l'agrupació Sant Gaudenci ha organitzat una festa de la Primavera Rumbera. Serà el proper divendres 23 de març amb el grup La Màlaga. Començarà a les 22 h al Boca Nord de Barcelona.


El col·lectiu Sant Gaudenci, del mateix barri d'Horta, anuncia el concert d'aquesta manera: "Sant Gaudenci és d'Horta, Horta és casa de rumba i la rumba fa primavera. Així que Sant Gaudenci serà a Horta amb la seva rumba i la de La Màlaga per primavera!".
El grup de Sants La Màlaga –que pren el nom d'una de les places més conegudes d'aquest barri– acaba de publicar el seu primer EP, titulat Teràpia rumbera, que es pot descarregar des d'aquest enllaç i inclou tres rumbes enregistrades per Pep Lladó a Sota la Palmera Estudi. La formació ha ofert ja més d'una cinquantena de concerts en diversos espais, entre els quals la sala Apolo i la sala Luz de Gas; ha participat a diversos festivals i ha tocat en festes majors com les de Gràcia, Sants i Castelló. A part d'oferir temes de producció pròpia, La Màlaga també interpreta els grans èxits de la rumba catalana, fent un recorregut des dels sus orígens fins a l'actualitat.
Després del seu concert, la festa seguirà amb el guateque rumber de Sant Gaudenci DJ Set.







Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais