El grup liderat per Francesc Ribera ‘Titot’ i el productor i músic David Rosell torna a l’escenari amb l'espectacle de rock de proximitat Baula rere baula, que arriba aquest dissabte al teatre Joventut de L'Hospitalet de Llobregat (20h; 22€), i al qual seguiran concerts a Amposta (26 de març) i Girona (2 d'abril), amb convidats de l'escena de cançó i del mestissatge.
Han passat 30 anys, centenars de concerts i més de 13 discos, però l’esperit combatiu que va fer néixer Brams es manté intacte. L’any 1992 el grup berguedà va gravar el primer disc, Amb el rock a la faixa (Àudiovisuals de Sarrià). En aquell temps en què les institucions jugaven a ser olímpiques i bandejaven la Nova Cançó per ser massa incòmoda i fer pensar, va aparèixer una banda disposada a agafar el relleu de la protesta cantada per fer ballar, reflexionar i lluitar el jovent dels Països Catalans. Com va fer Ovidi4 en altres edicions del BarnaSants, aquest espectacle pretén girar per tot el territori, amb la mateixa actitud il·lusionada i combativa.

Roger Ma sen directe. Foto: Clara Orozco
I LA SETMANA VINENT...
Els primers deu dies del BarnaSants 2022 també tindrà altres cantautors protagonistes, com l'ebrenc Arturo Gaya (dijous, 27, 20h, 15 €, auditori Barradas, L'Hospitalet de Llobregat), que presenta el primer disc en solitari —fora de la formació Quico el Celio i el Noi de Ferreries i després de 22 discos enregistrats—. Es tracta de Bonaire 12 (Discmedi, 2021), que mostrarà acompanyat de la guitarra de Sergi Trenzano.
Divendres 28 de gener, el cicle oferirà dues propostes: la cantautora mallorquina, que es mou entre el folk i la cançó, Mar Grimalt (Centre Artesà Tradicionàrius, 20h, 10€ anticipada/12€), guanyadora del Concurs Sons 2021. També hi tocarà la banda de L'Hospitalet de Llobregat amb nom de bosc gallec O val das mouras, que presenten a la sala Luz de Gas (21h; 15€/20€) el nou disc Bruixes i poetes (autoeditat, 2021), on musica poetes com Joana Raspall, Maria Mercè Marçal o Rosalia de Castro, amb gaites, flautes i pandeiro.
I de dissabte en vuit, serà l'ocasió de veure la protagonista de la portada d'Enderrock de gener. La cantautora penedesenca Marina Rossell presentarà, al teatre Joventut de L'Hospitalet de Llobregat (20h; 22€), el 25è àlbum de la seva carrera: 300 crits (Satélite K, 2021). En ell, a més d'incloure-hi temes propis, adapta al català grans noms de la chanson com Léo Ferré, Charles Trenet o Édith Piaf. El segon cap de setmana de BarnaSants el tancarà la cantautora madrilenya Julia León al Casinet d'Hostafrancs (18h; 15€/20€) al costat del seu fill també cantautor León Ruiz per celebrar la vida malgrat la pandèmia.