Festivals

Les nits d'estiu barcelonines s'impregnen de l'obra de Mozart

El Festival Mozart Nits d'Estiu portarà tres vespres de música del compositor de Salzburg interpretades per l'OBC i altres artistes convidats

| 29/06/2022 a les 15:30h
Especial: Festivals
Arxivat a: 440Clàssica&Jazz, Festival Mozart, L'Auditori, 440Clàssica&Jazz, festivals
Julia Lezhneva, Kian Soltani, Dani Espasa i Nicola Benedetti, quatre dels músics convidats al cicle
Julia Lezhneva, Kian Soltani, Dani Espasa i Nicola Benedetti, quatre dels músics convidats al cicle
El Festival Mozart Nits d'Estiu portarà a Barcelona, un estiu més, una selecció variada i singular del repertori del compositor de Salzburg. El cicle, organitzat per l'Auditori, comptarà amb tres concerts durant els pròxims tres dijous (30 de juny, i 7 i 14 de juliol) i tindrà com a formació permanent l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Catalunya, qui en cada concert s'acompanyarà d'instrumentistes i directors diferents. Al llarg de les tres cites, s'hi podrà escoltar tota mena de repertoris del canònic músic: simfonies, concerts, àries, obertures d’òpera i fins i tot alguna peça singular amb llenguatge contrapuntístic. A més, el repertori tampoc quedarà reclòs exclusivament a la música de Mozart sinó que també es tindrà en compte el repertori d'altres compositors influents en la carrera del músic austríac.

El primer concert, que se celebrarà demà mateix a la Sala 1 de l'Auditori, tindrà el violoncel·lista Kian Soltani i la directora Stephanie Childress com a principals protagonistes. Juntament amb l'OBC, oferiran un repertori divers, que començarà amb la Simfonia n. 25 de Mozart, el Concert per a violoncel en Do de HaydnLieux retrouvés de Thomas Adès -que serà estrenada per primer cop a Catalunya- i conclourà amb la Simfonia n. 38 de Mozart.

El segon concert, previst per al 7 de juliol a la Sala 1, portarà com a grans convidats la violinista escocesa Nicola Benedetti i el director Lionel Bringuier. Sota el seu criteri, i acompanyats per l'OBC, interpretaran l'Adagio i fuga per a cordes, de caràcter contrapuntístic, i el Concert per a violí n. 3, que l'austríac va escriure quan tenia només 19 anys. Finalment, també s'hi podrà escoltar la Simfonia n. 4 de Beethoven, de caràcter pausat i tranquil, que contrasta amb el caràcter dramàtic i tempestuós de les simfonies 3 i 5.

El tercer i últim concert, que tindrà lloc el 16 de juliol al Palau de la Música Catalana, introduirà a la soprano russa Julia Lezhneva i el director canongí Dani Espasa, que presentaran la cloenda del cicle amb un repertori operístic contrastant. Primer, oferiran el Don Juan de Gluck i, tot seguit, una selecció d'àries de l'Orfeo ed Euridice d'aquest mateix compositor. Després, en canvi, s'endinsaran en el repertori mozartià amb tres fragments operístics: l'obertura d’Idomeneo, el recitatiu i rondo "Ch’io mi scordi di te?" i "Non temer, amato bene", i l'ària "Parto, ma tu ben mio" de La Clemenza di Tito.
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.