Actualitat

Kazushi Ono renova amb l'OBC

El director japonès continuarà al capdavant de l'orquestra fins a la temporada 2021-22

Aquest 28 de setembre obrirà la temporada a L'Auditori de Barcelona amb la Cinquena de Mahler

| 29/09/2018 a les 11:50h
Arxivat a: 440Clàssica&Jazz, Kazushi Ono, L'Auditori, Barcelona
Kazushi Ono, a la teulada de L'Auditori de Barcelona
Kazushi Ono, a la teulada de L'Auditori de Barcelona | Michal Novak
Kazushi Ono seguirà al capdavant de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya fins a la temporada 2021-22. Així ho ha anunciat el gerent de L'Auditori, Jordi Tort, en una convocatòria de premsa on hi ha hagut també la presència d'Ono. Kazushi Ono és titular de la formació des de la temporada 2015-16 i, amb la renovació del contracte, completarà sis temporades com a director de l'OBC.

L'anunci s'ha fet a les portes de la nova temporada 2018-19 de l’OBC, que començarà el divendres 28 de setembre a L’Auditori amb un programa protagonitzat per la Cinquena Simfonia de Gustav Mahler i la Peça de concert per a 4 trompes i orquestra de Robert Schumann. Aquesta darrera portarà la els solistes de trompa de la Filharmònica de Berlín i l’OBC, Stefan Dohr i Juan Manuel Gómez, i José Vicente Castelló i José Miguel Asensi. Tots estaran acompanyats per l’OBC i dirigits per Kazushi Ono.

Ono és precisament un dels protagonistes del número especial que 440Clàssica&Jazz ha editat conjuntament amb L'Auditori, i que s'encarta conjuntament amb el número 46 de la revista (octubre-novembre). En aquest número especial el director comenta entre altres temes la gira que durà l'OBC del Japó, l'estiu del 2019, en el marc de l'Olimpíada Cultural Tòquio 2020: "Vull mostrar al públic japonès l'excel·lent qualitat musical de l'OBC i el seu esperit, amb els quals el podem portar a una dimensió màgica".

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais