Efemèrides

30 anys de l'estrena del primer «Mar i cel» de Dagoll Dagom

El musical és el de més èxit del panorama català

Basat en l'obra d'Àngel Guimerà, es va estrenar el 7 d'octubre del 1988 al Teatre Victòria

| 07/10/2018 a les 10:00h
Especial: Efemèrides
Arxivat a: Enderrock, Mar i Cel, Teatre Victòria, Dagoll Dagom, efemèrides
Mar i Cel
Mar i Cel | Arxiu Dagoll Dagom
La història de Saïd, un pirata moro, i una dama cristiana en el context de l’expulsió dels moriscos de l’Estat espanyol al segle XVII és la base argumental de Mar i cel, el muntatge que Dagoll Dagom va estrenar fa tres dècades al Teatre Victòria de Barcelona. 

El llibret estava basat en l’obra homònima d’Àngel Guimerà, adaptada per Xavier Bru de Sala i amb música d’Albert Guinovart. El repartiment va incorporar Àngels Gonyalons, Carlos Gramaje, Isabel Soriano, Pep Cruz, Òscar Mas i Joan Crossas, entre altres. El pressupost del muntatge estava quantificat en 125 milions de pessetes (750.000 euros).

L’obra s’ha anat reposant diverses vegades en el transcurs dels anys: el 2004 (amb Elena Gadel i Carlos Gramaje com a protagonistes i amb Salva Racero en el repertori) i el 2014 (amb Ana San Martín i Carlos Gramaje, i Roger Berruezo).

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais