Estrenes

Una mirada als «Ojos negros» de Refree

Estrenem un petit avançament de la banda sonora que el músic ha fet per a la pel·lícula de Marta Lallana i Ivet Castelo

| 27/06/2019 a les 10:45h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Ojos Negros, Raül Refree, estrena, videoclips, pel·lícula, banda sonora, cinema
Raül Refree al Palau de la Música Catalana
Raül Refree al Palau de la Música Catalana | Xavier Mercadé
L'última creació sonora que Raül Refree ha fet per a la gran pantalla és la banda sonora del llargmetratge Ojos negros, dirigit per Marta Lallana i Ivet Castelo, que s'estrenarà el proper 19 de juliol. Avui veu la llum un breu clip on podem gaudir de l'univers musical que ha creat el músic per a aquest projecte. La pel·lícula és el projecte de final de carrera de les dues joves directores i narra l'estiu d'una jove al poble de la família, que li canviarà la vida.


Les imatges d'aquest breu avançament s'han agafat de l'actuació que Refree va fer al festival de Cinema d'Autor de Barcelona (D'A) abans de la projecció en primícia del film el maig passat. Sembla que no va ser difícil per a les dues directores novelles convèncer el sol·licitat músic, que amb deu minuts de metratge en va tenir prou per saber que havia de fer la música d'aquella pel·lícula.

El que va captivar Refree va ser "el ritme pausat i les emocions bidimensionals" que transmetia el film, tal com explica ell mateix. Des del seu sensible punt de vista, ha volgut explicar el paisatge rural a través de la música i no fixant-se en "les tonalitats de color de blat, sinó en els tons dels interiors de les cases del poble, en la seva pedra freda i la seva penombra tan tranquil·la com asfixiant", comenta l'artista.
 

Fotograma de la pel·lícula 'Ojos negros'


Un dia a l'estudi de Raül Refree no pot ser avorrit. Immers en projectes on fa de compositor, productor, músic acompanyant o col·laborador, des del seu reconegut paper acompanyant Rosalía o Sílvia Pérez Cruz fins als últims treballs amb el Niño de Elche, Refree és un músic que treballa des de posicions molt diverses.

El seu interès per les arts escèniques l'ha portat a fer la banda sonora d'algunes pel·lícules estrenades durant els últims mesos, com ara Entre dos aguas d'Isaki Lacuesta (amb la qual va guanyar el premi Gaudí a millor banda sonora) i Black is Beltza, la pel·lícula d'animació que va estrenar Fermin Muguruza l'any passat. El cinematogràfic és un dels terrenys on Refree ha tingut últimament un paper més destacat.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais