Sona9

Daniel Rosell, jugant amb les ombres

El cantautor de Picassent és un dels sel·leccionats després de triomfar en la fase valenciana del Sona9

| 02/08/2019 a les 15:00h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, EDRValencià, Picassent, Sona9, Daniel Rossell, Sona9 2019
Daniel Rosell
Daniel Rosell | Carles Rodriguez
Daniel Rosell ve de la població valenciana de Picassent, es tracta d'un músic heterodox que beu de la cançó d’autor i del folk i que canta sobre les grans temàtiques que sustenten la vida: l’amor, la identitat o el món que ens envolta. Amb el treball Les ombres (autoeditat, 2019) ha estat nominat als premis Ovidi de la música en valencià en dues categories: com a millor disc de cançó d'autor i com a millor lletra per la cançó "Fulla d'arbre caduca". 


Per defensar aquest treball que defineix com introspectiu i amb molt de color, aquest 2019 llança també un nou format electrònic pels concerts en solitari. Tot i així, sovint es fa acompanyar d'un grup format per Pablo Rosell (bateria), Miguel Ángel de la Encarnación Cuadrado (teclats i sintetitzadors) i Pablo Jordà (baix).

Rosell es declara amant del corrent de músics de l’anomenat pop metafísic, com Ferran Palau, Germà Aire, El Petit de Cal Eril o Núria Graham, i també d’influències de fora, com José González, Damien Jurado o Devendra Banhart.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais