Micu, rumba de bona 'fusta'

El 'rumbautor' presenta el seu primer treball

| 03/03/2012 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
Miquel Rodergas, ‘Micu’, presenta el seu primer llarga durada, La fusta (Kasba Music, 2011). Micu es defineix com un 'rumbautor' en un disc on presenta onze talls sincers i elegants, respectant la tradició dels gitanos catalans però flirtejant amb el pop, la cançó d'autor i la música brasilera.


Micu exposa així la seva filosofia: "M'agrada fer lletres. I a la rumba, amb l'excepció del Gato Pérez, sovint hi predomina l'opció més festiva, lleugera i decantada cap al ball. Però també es pot fer rumba amb un altre aire, fins i tot parlant de coses tristes".
Després d'uns quants anys trepitjant escenari amb Meztuca i d'haver editat un EP produït per Pau Vallvé –on flirtejava amb l'electrònica–, el primer disc de Micu es decanta pels sons orgànics. És per això que es diu La fusta. "La fusta és l'arrel, la guitarra, la base de la rumba", indica. "L'objectiu és fer rumba catalana tradicional però amb un segell propi. Per aquest motiu hem volgut allunyar-nos de la fusió amb la salsa, que predomina en la majoria de produccions del gènere."
Micu, per contra, mira cap al pop i fins i tot la música brasilera. El productor Quim Ramos hi ha aportat una aproximació als ritmes brasilers a base de pandeiros, tamborins i un cavaquinho (guitarró portuguès): "La connexió rumbera amb el Brasi és clara i interessant".


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais