"Campos" fa referència als camps de refugiats i a la crisi humanitària de la qual són causa i conseqüència. En paraules del grup, "si ahir ho van viure els nostres avis i àvies i avui som catalans i catalanes gràcies a ells i elles; ens hem d'exigir el mateix respecte pels nouvinguts que fugen d'un escenari similar del que fugien ells, no només acollint, sinó també reclamant una vida digna per a totes aquelles persones que el dia de demà transformaran la nostra societat, fent-la més rica i diversa". I afegeixen que "sempre hem estat fruit d'un gran encreuament cultural i social, i som així gràcies a això. Avui, com a societat, tenim l'oportunitat de seguir creixent i transformar-nos, per aconseguir ser més, i més diversos. Per tant, ser millors".
Bemba Saoco neix com a resultat del procés creatiu iniciat amb el grup 9Son. Durant la creació del que havia de ser el proper disc d'aquest grup es van adonar que el que estaven construint s'allunyava molt del que havien fet fins al moment. Va ser llavors quan van decidir trencar amb el passat, anunciar el final de la banda i adoptar una nova identitat: Bemba Saoco.
Aquesta nova aparença es vincula a influències més properes a l'electrònica, a les sonoritats sud-americanes, al beat electrònic i urbà i a colors d'arreu que van confeccionar el seu primer disc, Crújelo (U98 Music), un treball que, a part de tenir la col·laboració de Doctor Prats, La Pegatina, Aspencat, Roba Estesa o Gemma Humet, ha estat acompanyat d'un potent projecte audiovisual que ha implicat més d'un centenar d'actors i aficionats per protagonitzar videoclips com els que estrenem avui.
Un dels llocs on es podrà veure la banda aquest estiu és el Festival Bitàcola de Vilanova i la Geltrú, el 29 de juliol.
Bemba Saoco. Foto: David Espert