CRÒNICA

L'art del trio a Figueres: Jazz, Dalí i Miró

El 27è Festival de Jazz de Figueres programa en la segona jornada els trios d'Ignasi Terraza i Kelly Green

| 18/07/2021 a les 12:25h

Imatge il·lustrativa
El Festival de Jazz de Figueres, organitzat per les Joventuts Musicals de Figueres, ha arribat ja a la seva 27a edició amb diferents propostes jazzístiques d'orientació clarament popular. En la jornada de dissabte, l'escenari de la plaça Josep Pla va rebre l'actuació de la pianista i cantant novaiorquesa Kelly Green i el seu trio –Luca Soul al contrabaix i Evan Hyde a la bateria–, completats pel saxo del gironí Vernau Mier. La proposta de Green combina repertori del bebop més clàssic amb cançons d'autoria pròpia que troben un bon comfort en les balades, que és el terreny on millor s'acomoda la seva veu. Un concert amb aroma de club de jazz, on es van poder escoltar estàndards com "Out of Nowhere" de Charlie Parker, "Chessman's Delight" de Randy Weston, "Never Will I Marry" de Cannonball Adderley, l'"Stardust" popularitzat per Nat King Cole, "How Am I to Know" de Billie Holiday, i fins i tot un bolero –gènere pel qual va confessar una personal devoció– com "Mi último fracaso" de Los Panchos. Habitual de clubs com el Blue Note, el Birdland o el The Jazz Standard, el nom de Green ha començat a fer-se un forat en l'escena del jazz contemporani novaiorquès. Fins ara ha publicat dos treballs discogràfics: Life Rearranged (autoeditat, 2017) i, en format de trio, Volume I (autoeditat, 2018).
 

Kelly Green al 27è Festival de Jazz de Figueres (17/07/2021). Foto: Jordi Oliveres


Just a continuació, l'Auditori dels Caputxins va rebre l'actuació de l'Ignasi Terraza Trio; amb el músic barceloní al piano, el veterà Huracio Fumero al contrabaix i Esteve Pi a la bateria. El trio, com a demanda del festival, va interpretar gairebé íntegrament el seu treball Imaginant Miró (Swit Records, 2014), enregistrat en directe a l'Auditori Pau Casals del Vendrell. El treball que va néixer com un encàrrec de la National Gallery de Washington per a commemorar la visita que va fer Duke Ellington a l'estudi que el pintor Joan Miró tenia a Niça. Terraza va ironitzar davant el fet d'interpretar una obra dedicada a Miró en la terra natal de Salvador Dalí; però no va ser impediment per a que el pianista i el seu trio exercissin una lliçó mestra de jazz i classicisme, a partir de les imatges que l'obra de Miró provoquen en un artista invident com és Terraza. Una suite d'autoria pròpia en què el pianista combina paisatges de caire més 'hancocknià' amb d'altres que apel·len al free jazz com "Improvisació serial" –dedicada als afectats pel foc a l'Alt Empordà–, o "Dansa tribal", amb patrons rítmics d'inspiració africana.

El trio va tancar una actuació realment meritòria, formada íntegrament per temes propis de Terraza, amb "Take the Boussline" –escrita per a un contrabaixista"–, la brasilera "Under the Sun", el gòspel "Peace Prayer"; i com a bis, la bossanova dedicada a Antônio Carlos Jobim "Ja vinc".
 

Ignasi Terraza i Horacio Fumero. Foto: Jordi Oliveres


El Festival de Jazz de Figueres posarà avui punt final a la seva vint-i-setena edició, amb l'espectacle Fins aviat! En record del bluesman Amadeu Casas.
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Joan Miró, jazz, Vernau Mier, Esteve Pi, Horacio Fumero, Ignasi Terraza, Kelly Green, Festival de Jazz de Figueres

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.