Els cinc finalistes que han arribat a la darrera fase ho han trobat molt gratificant, amb una gimcana on han hagut de realitzar una estada a la Casa de la Música de l’Hospitalet de Llobregat amb Abel Coll –amb un concert que incloïa una versió en català i un poema musicat– i han gravat una cançó original als estudis MusicLan d’Avinyonet de Puigventós amb la producció de Joana Serrat i l’enginyer de so Jordi Solé. Repassem les cinc propostes i us presentem la versió i el poema musicat que cada grup van interpretar.
AINA KODA
La rapera de Polinyà de Xúquer Aina Nogueroles va viure l’experiència del Sona9 de manera molt intensa, des de les primeres proves a la Casa de la Música de l’Hospitalet fins a les darreres a Music Lan, on va enregistrar el nou tema “Turra”, amb el DJ Adam González. “Treballar amb professionals com Jordi Solé i Joana Serrat va fer que ens sentírem segurs del que estàvem fent i això va fer que les idees fluiren més fàcilment”.
A la Salamandra de l’Hospitalet de Llobregat, Aina Koda va elegir el poema “Agafa un got de vi”, de Joan Todó: “Era el que més s’apropava estructuralment i mètricament per a ser adaptat al rap”. I per a la versió, va optar per “House Party”, del trombonista nord-americà Fred Wesley: “Va ser una aposta segura, perquè teníem molt clar que l’enfocaríem cap al rap clàssic dels noranta”.
BIGWÉ
L’elegància dels barcelonins Bigwé, connectada amb el neosoul i r’n’b, ha estat una de les grans descobertes del Sona9. El cantant, Domènec Bis, va valorar el pas per Music Lan: “És un estudi llegendari amb tres Grammy llatins. Va ser molt interessant ser un dia sencer gravant el nostre tema ‘Tu i jo’ com es feia abans”.A més, versionar “Despechá” de Rosalia i musicar el poema “Origen” de Laura López Granell van ser les proves més satisfactòries: “Quan vam llegir el poema ens va encaixar per estètica, durada i estructura. I a més, és molt bonic”.
ELOI SAYRACH
“No havia anat mai a un estudi amb tantes opcions tècniques”, confessa el cantautor barceloní, que es va presentar a Music Lan sol, amb la guitarra i el violí. Però la cançó enregistrada en aquesta prova, “Joc de flors”, va prendre tota una altra línia sonora amb l’assessorament de Joana Serrat: “Em va agradar molt, ja que tot sol no ho hagués aconseguit”.Eloi Sayrach va escollir el poema “Origen” de Laura López Granell: “Em vaig basar en la importància de la seva musicalitat i vaig jugar a donar-li diferents textures sonores”. Per a la seva versió adaptada al català va triar “La nuit”, de Bruno Coulais, de la banda sonora del film Les choristes: “Un dia a la dutxa em va venir al cap. La vaig portar al meu terreny, ho vaig trobar un repte molt interessant i em va motivar molt poder fer-la”.
FIGA FLAWAS
Els reis de la festa de #22Sona9 van fusionar urbana i pop. El duet vallenc va gravar a l’estudi empordanès el seu tema inèdit “Bacaneria”: “Ho vam afrontar amb timidesa i respecte, ja que és un lloc top professional, tot i que nosaltres per estil i mètodes no en vam poder esprémer tot el potencial”.Musicar el poema “Origen”, de Laura López Granell, va ser una tria ben fàcil i pràctica: “És el que donava més peu a la rima i va ser fàcil de musicar”. I, finalment, el seu sentit de la filosofia i l’humor es va fer notar en una divertida versió lliure de la cançó “Si veo a tu mama” (“A ta mare em vaig trobar”), de Bad Bunny: “És un artista referencial per a nosaltres i feia temps ja havíem treballat en aquesta cançó. El tema dona peu a jugar i té un rotllo xou que ens agrada”.
JOVEDRY
Pel cantant i líder dels barcelonins Jovedry, Martí Vilaseca, gravar a Music Lan “va ser molt bèstia. Estàvem molt cansats pel viatge, però vam gravar ‘Anestèsia local’ sense cap problema. Vam gaudir i aprendre moltíssim amb Joana Serrrat i Jordi Solé”.A les altres proves del Sona9, el jove artista va triar el poema de Joan Todó “Agafa un got de vi”: “Em transmetia una nostàlgia que em va captivar”. També van versionar en català “Last Train to London” de l’Electric Light Orchestra: “És un tema divertit de tocar, original i agradable”.