Actualitat

Valentí Oviedo, nou director general del Liceu

Substituirà Roger Guasch a partir del maig

Actualment era gerent de l'ICUB, i havia estat gerent de L'Auditori

| 22/03/2018 a les 11:49h
Especial: Actualitat
Arxivat a: 440Clàssica&Jazz, Liceu, Valentí Oviedo, actualitat
Valentí Oviedo
Valentí Oviedo | Salvador Redó
El Gran Teatre del Liceu ha fet públic aquest migdia el nomenament de Valentí Oviedo com a nou director general, després que la notícia s'hagués filtrat anteriorment al diari La Vanguardia. El Patronat de la Fundació de la institució de la Rambla ha nomenat Oviedo en el càrrec mitjançant la convocatòria d'un concurs públic de mèrits liderat pel president de la Fundació, Salvador Alemany, amb la col·laboració d'una empresa de selecció.

El manresà Valentí Oviedo, que s'incorporarà al càrrec a partir dels primers dies de maig, és actualment gerent de l'Institut de Cultura de Barcelona, càrrec que ocupa des del juliol del 2016. Anteriorment, entre els anys 2013 i 2016, va ser gerent del Consorci de L'Auditori i l'Orquestra (OBC). Entre el 2008 i el 2013 va ser el responsable de la gestió del Teatre Kursaal i el Teatre Conservatori de Manresa. Oviedo prendrà el relleu de Roger Guasch, que ha deixat el Liceu per passar a ser el director general corporatiu del RCD Espanyol.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais