La gran protagonista d’aquest passat any 2020, la pandèmia, ha afectat en molts àmbits. Entre ells, la música, la manera en què el públic entén i percep la cultura, i en com es relacionen músics i seguidors. Buscant adaptar-se a les exigents circumstàncies provocades per la covid-19, tot el sector va haver de reiventar-se. Sota aquest paraigües i per posar l’accent en el consum de proximitat i fomentar, potenciar i donar suport als artistes locals, ha nascut la campanya MúsicaKm0.CAT.
La iniciativa promou el consum de música creada i produïda arreu dels Països Catalans, però posant el focus, no obstant això, en el Principat. Per aconseguir-ho, la campanya compta amb dos vessants: per una banda, la del consum físic, amb què, durant Nadal, ja han començat a distingir a les botigues de discos aquells treballs de Km0, no només per incrementar-ne les vendes, sinó també la conscienciació col·lectiva.
D’altra banda, la campanya ha volgut potenciar també el consum digital en plataformes com Spotify -encara que, com comenten els responsables, no generen uns ingressos justos per a artistes i productors- que permet al públic accedir fàcilment i ràpida a nova música i fer noves descobertes. Amb aquesta premissa, s’han creat ja fins a 16 llistes que engloben i donen sortida a tots els estis: pop rock, música urbana, electròniCAT, música clàssica, música negra, cançons infantils, alternativa catalana, cançó d’autor, mestissatge, música tradicional, música d’arrel, veus femenines o, fins i tot, una de nadales, que ja compta amb quasi 500 seguidors.